Gå til innhold

LøperFraVevelstads fulle treningslogg!


Anbefalte innlegg

har prøvd løpeblogg på utholdenhet-kategorien, men er åpenbart lite aktivitet der, og derfor også lite konstruktive, om i det hele tatt tilbakemeldinger å få... så jeg prøver meg her ute i trening og kosthold istedefor!

 

personalia:

Kjønn: mann

 

Treningsgrunnlag: har trent i 2 år, gikk fra å være kraftig overvektig og veldig utrent til å ha 39:08 minutter på 1 mil idag...noe nærmere kan jeg ikke forklare mitt treningsgrunnlag. ikke mye å ta av, men er likevel godt trent. null skryt.

 

mål: få en god kondis, leve ett sunt liv basert på trening, og fremme energinivået og utseende av trening. mitt største mål er også å generelt gjøre det bra i idrett, og kanskje bli langdistanseløper. har fått mange kommentarer fra lokale folk at jeg blir å nå det...

 

alder: 16 år, fylte for 4 mnd siden

 

vekt, sist jeg veide meg, 72kg, gått opp 10kg siden sommeren, men har trent hardt siden sommeren på treningsstudioet, så jeg har gått opp i muskler, har ikke høy fettprosent.

 

høyde: 175cm

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

demonsdag, 8/4 :D

min første seriøse økt på 1 uke dette, har vært VELDIG av og på i en mnd, og kan med hånda på hjertet si at dette var faktisk min tyngste og mest seriøse økt på nettopp 1 mnd.

 

kondisjon

startet med 8 intervallspurter på mølle:

incline 10, og fart på 15. dette holdte jeg i 50 sekunder, med 60 sec pause...8 spurter.

 

styrke

 

benkpress

15,1 + 15,1 + stang, ca. 10kg?

10x5

 

nedtrekk, bak

65kg

6x5

 

1. framtrekk, 2. baktrekk

1. 50kg

- 4 x 4

 

2. 40kg

- 5 x 4

 

manual-løfting

løfting av manualer, sittende på noe-skrå benk.

12kg

8 x 4

 

sittende roing

50kg

12 x 4

 

knebøy

15kg + 15kg + stang, 10kg?

15 reps x 4, siste rep 20...synes det er gøy å trene knebøy ;D

 

restituerende lårpressøvelse

her har jeg kun på 40.5 kg. dette er for å reparere patella i kneet mitt. jeg har nemmelig fått diagnose som jumpers knee, som er overbelastning på patella. øvelsen går følgende:

løfter opp 40.5 kg med venstre fot, og løfter ned igjen med høyre.

30 x 3

 

demonsdag, 8/4 :D

min første seriøse økt på 1 uke dette, har vært VELDIG av og på i en mnd, og kan med hånda på hjertet si at dette var faktisk min tyngste og mest seriøse økt på nettopp 1 mnd.

 

kondisjon

startet med 8 intervallspurter på mølle:

incline 10, og fart på 15. dette holdte jeg i 50 sekunder, med 60 sec pause...8 spurter.

 

styrke

 

benkpress

15,1 + 15,1 + stang, ca. 10kg?

10x5

 

nedtrekk, bak

65kg

6x5

 

1. framtrekk, 2. baktrekk

1. 50kg

- 4 x 4

 

2. 40kg

- 5 x 4

 

manual-løfting

løfting av manualer, sittende på noe-skrå benk.

12kg

8 x 4

 

sittende roing

50kg

12 x 4

 

knebøy

15kg + 15kg + stang, 10kg?

15 reps x 4, siste rep 20...synes det er gøy å trene knebøy ;D

 

restituerende lårpressøvelse

her har jeg kun på 40.5 kg. dette er for å reparere patella i kneet mitt. jeg har nemmelig fått diagnose som jumpers knee, som er overbelastning på patella. øvelsen går følgende:

løfter opp 40.5 kg med venstre fot, og løfter ned igjen med høyre.

30 x 3

Lenke til kommentar

Veldig bra , bra at folk tar trening seriøst.. Kjenner mange folk som sier at de syyykt sterke og osv , og bare trener 30 min i uken og spiser pizza og drikker cola etter treningen..

 

Fortsett med treningen, , synest faktisk ikke at 50 kg er mye i benkpress (etter min mening).. Jeg tok 45 kg/med stang i benkpress (gidder ikke å si alder)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

jeg tar trening veldig seriøst.

som sagt, så har jeg lyst til å bli langdistanseløper, og det + at jeg både har motivasjon og glede av trening til å fortsette, så akter jeg å gjøre akkurat det.

føler meg noen ganger litt usosial, osv. når jeg trener, men dette går bort i alt det positive trening medgir ! den ene treningen jeg hadde idag for første gang på 1 mnd, hadde jeg valgt fremfor å bli president, etc.

Lenke til kommentar

traktorsdag, 9/4 :D

idag har jeg ikke trent spesielt...prøvde å få folket med på fotball, men de fleste gadd ikke, så jeg ble alene på pitchen. der tok jeg noen få spurter med ball, og tekniske øvelser, og skudd...også har jeg triksa en del^^ det er det jeg har fått av trening idag:) ikke mye, men med gårsdagen i bakhodet syns jeg det er greit å slappe av idag.

har fisket i 3 timer idag (fikk 2 torsker :D) så jeg har langt ifra lugget på sofaen og slappa av^^ vært ute og nytt ett nydelig vær! synd ingen gadd å spille fotball idag, men dog, mye bra på tv :)

 

jeg har også bestemt meg for å ta kroppen til det neste nivået, så jeg har tenkt å trene peisehardt nå framover. jeg har ett løp om 2 uker, taktikken er å gå brått opp i treningsmengde og intensitet (som den var før avbrekket mitt) med fotball, styrke og intervaller, og gradvis gå ned fra 110% til 0% den andre uken til løpet.

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar

hold-fredag 10/4

 

ingen løpstrening idag.

trente fotball (skudd og triksing) på banen i 3 timer og har syklet en sammenlagt sum på 1.2 mil, da jeg sykler att og fram mellom kunstgressbanen og hjem.

styrketreningen gikk slik:

 

Benkpress

16.25 kg + 16.25kg + stang

10 x 4

 

nedtrekk, bak

70kg 6 x 4

 

peck-deck øvelse

12.5kg, 12 x 4

 

baktrekk

40kg, 5 x 4

 

sittende roing

50kg, 12 x 4

 

knebøy, 15kg + 15kg + stang,

her kjørte jeg 20 repetisjoner de to første seriene, så 25 de tre siste

 

manual-løfting

12.5 kilo, 8 x 4

Lenke til kommentar

Katteklørdag, 12/4 :D

igår ble det varierende styrketrening ved at jeg hjalp noen venner med å flytte over. vi kjørte til en annen by, lastet en full lastebil, og kjørte tilbake.

er stiv i ca. hele overkroppen idag, og jeg har løpt 2 4min. runder, (skulle egentlig ta 4) men måtte gi opp...er kanskje sliten fra igår, men skal løpe ett par runder til senere idag, skal prøve å få til 4. vi har en helsikes vind idag, så løpemulighetene på vei er ikke optimale. enten lette runder den ene veien, eller dødstunge runder den andre veien.

Endret av LøperFraVevelstad
Lenke til kommentar
Veldig bra , bra at folk tar trening seriøst.. Kjenner mange folk som sier at de syyykt sterke og osv , og bare trener 30 min i uken og spiser pizza og drikker cola etter treningen..

 

Fortsett med treningen, , synest faktisk ikke at 50 kg er mye i benkpress (etter min mening).. Jeg tok 45 kg/med stang i benkpress (gidder ikke å si alder)

 

 

Du er 13 år :D

Lenke til kommentar

fredag, 17/4 :D

idag ble det en kort, men bra treningsøkt.

begynte med 10 intervaller på mølle, i incline 10 (motbakkenivå) og fart på 15...holdte i 50 sekunder, og ett minutts pause. kjørte 10 runder med dette.

så tok jeg peck-deck øvelse:

ligger på skråbenk med ryggen ned mot benken, holdte en manual i hver hånd (på 12.5kg pr. stk.) og løftet opp over brystkassa så langt armene rakk opp. 13 x 4

 

sittende roing, 13 x 4

knebøy 17.5 x 2 + stang, 20 x 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...