Gå til innhold

Gamer-PC for maks 5000,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er handlevognen så langt. Handlevogn.

Vil alt funke og hvordan er det å spille nye spill på maskinen? Valgte AMD, da dette er en prosessor som er lett å klokke opp hvis jeg har behov for det.(Etter det jeg har skjønt)

Vil gjerne ha innspill hvis det er noe jeg kan bytte ut, eller om en annen liste som er mer bang for the bucket med gode klokke muligheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja altså, det er litt lite l2-cache på prosessoren du har sett deg ut, men smak og behag, koster en del å få bedre.. I tillegg så har du valgt am2, den er helt ut, vurdere am2+?

Ellers ser det bra ut, men du har glemt strømforsyning (PSU) og den må være mer enn 500W fordi skjermkortet krever minst 450w.

Skrevet

Blir bare sykt forviret når det gjelder angående strømforsyningen, det er mange som setter skjermkort opp til 4890 med en 500W strømforsyning og det er mange som sier det går helt fint.

Anngående am2+, hva er forskjellen? Prøvde å finne et am2+ kort, men fant ikke noen i denne pris klassen.

Skrevet

am2+ er en nyere socket som "ser" og virker litt annerledes enn am2. Det er snakk om kompatabilitet med litt andre prosessorer, Am2 er ut som sagt, men det virker helt greit.

Er grønn på overklokking, men 4890 sies jo å være energy efficient fra hva jeg har hørt. Bare pass på at du har nok strøm.

Dersom du har for lite strøm så blir det lag og "skrot" på skjermen ved gaming, som strekte pixler osv.

Skrevet

Og da må jeg spørre: hva betyr energy efficient? Hvis jeg skal eventuelt ha mer strøm, sprenger det litt av budsjettet.

Prøvde først å finne et am2+ hovedkort i denne prisklassen, men fant ikke. Skal være fra Amentio da jeg skal kjøpe alle delene der :)

Skrevet (endret)

Energy efficient er altså strøm gjerrig, den drar lite strøm forhold til ytelse. så w/ytelse blir relativt lav.

4890 er DYRT, 4850x2 er mer enn nok for deg, 4890 koster vel opp mot 2500.

Endret av Cleaf
Skrevet

Desverre så er ikke 8650 noen særlig god klokker. Men ser du bruker big typhon kr 379 + 8650 kr 734, og da min gode mann, sløyf big typhon, kjøp phii 720,- selv på stock kjøler bør du få den til 3,5 ghz.

Skrevet

Kunne jeg eventuelt gått opp et hakk i grafikk kort, et 4870 feks. Er ca 500kroner mer. Hvis jeg krysser ut cf og oppgraderer til 4870, vil dette fungere bedre?

Skrevet

bumper denne for et spørsmål, når det gjelder psu'en som følger med kabinettet, det går fint å bytte ut det seinere hvis jeg skulle trengt mer kraft?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Bumper denne tråden med et spørsmål, kjøpte denne pcen og fikk denne i posten idag, driver å bygger nå men har kommet til et stort problem. Når jeg setter inn skjermkortet får jeg ikke plass til SATA kablene fra\til hovedkortet. Skjermkortet er rett og slett for feit. Hva kan jeg gjøre?

Beklager for det lille bildet, men skjønte ikke åssen jeg fikk det større.

396157.jpeg

Endret av x3m_pl4yer
Skrevet

Du har valgt et mATX hovedkort (Micro ATX) og det er derfor lite plass om ting du setter inn. Antok du visste det var slik at micro-ATX hovedkort er små og det blir lite om plass når du setter inn store skjermkort + kjølere.

Dessuten, skjermkortet skal ikke i den porten inne i den gule firkanten, det er en PCI slot, skal i den gule... Et PCI-Express slot.

Ser du kjøpte 4870, er et stort kort det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...