Gå til innhold

[Løst]DnB NOR Boligkreditt AS? Noen erfaringer?


Thorz

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et brev med tilbud fra DnB NOR om å flytte inntil 75% av huslånet til DnB NOR Boligkreditt AS for å få lavere rente en den vi har i dag (100% førstehjemslån Nom. rente 3.6% / Eff. rente 3.71%).

 

Banken beskriver DnB NOR Boligkreditt AS som:

 

Bankens heleide boligselskap etablert under forutsetting av at selskapet oppnår bedre betingelser enn hva banken selv klarer å oppnå når penger skal lånes i kapitalmarkedet... kunne tilby deg gunstigere enn hva banken tidligere hadde mulighet til

 

Jeg er invitert til en samtale med en rådgiver men før jeg dra ville jeg lese noen meninger om slike tilbud.

 

En annen mulighet jeg har vurdert er å binde renten hvis den kommer lavere enn det som tilbys i dag på DnB NOR (hvis den kommer under 4% for 5 år). I dag er fastrente tilbud for mitt lån 4.5% (4.67 eff.).

 

Jeg har enda 1.5 mill i lån.

 

Takk for hjelpen.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hele lånet i mitt i DnBNOR Boligkreditt. Det skjedde automatisk. Så vidt jeg forstår skiller banken ut de beste boliglånene (altså de med best sikkerhet/betalingsevne) i eget selskap og kan dermed få bedre betingelser. Har hatt det for kort tid (3-4 mnd) til at jeg har andre erfaringer, men kan ikke se at du burde si nei til dette tilbudet.

Lenke til kommentar
Har hele lånet i mitt i DnBNOR Boligkreditt. Det skjedde automatisk. Så vidt jeg forstår skiller banken ut de beste boliglånene (altså de med best sikkerhet/betalingsevne) i eget selskap og kan dermed få bedre betingelser. Har hatt det for kort tid (3-4 mnd) til at jeg har andre erfaringer, men kan ikke se at du burde si nei til dette tilbudet.

 

Hilken rente har du fått og er ditt lån på 100, 80 eller 60% sikkerhet?

Takk!

Endret av Thorz
Lenke til kommentar

Det er flere banker enn dnb nor som har etablert Boligkreditt AS også. Det er også en forutsetning for å kunne benytte seg av "gullkortet" til finansministeren.

 

Tror ikke det er en unik måte å forvalte lån på. Mener jeg husker det var en som sa at dette er blitt gjort internasjonalt i en årrekke allerede.

Lenke til kommentar
(..)

Jeg er invitert til en samtale med en rådgiver men før jeg dra ville jeg lese noen meninger om slike tilbud.

Det burde være helt uproblematisk. To-deling av 100% lån er veldig vanlig. Å legge den ene delen i boligkredittselskap er fornuftig for begge parter. Det gjør at banken kan funde seg billigere og det ser ut til at de vil la deg få noe av den gevinsten.

 

En annen mulighet jeg har vurdert er å feste renten

Å binde renten.

Endret av KS
Lenke til kommentar
(..)

Jeg er invitert til en samtale med en rådgiver men før jeg dra ville jeg lese noen meninger om slike tilbud.

Det burde være helt uproblematisk. To-deling av 100% lån er veldig vanlig. Å legge den ene delen i boligkredittselskap er fornuftig for begge parter. Det gjør at banken kan funde seg billigere og det ser ut til at de vil la deg få noe av den gevinsten.

 

En annen mulighet jeg har vurdert er å feste renten

Å binde renten.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...