fugletiteren Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 pcen er treg og jeg vil formatere den. Så da har jeg noen spørsmål. 1)hvis jeg formaterer den, kan jeg da instalere norton og word pånyt da? 2)kan jeg formatere den så mange ganger jeg vil? 3)er det recovery manager jeg skal bruke for å formaterer pcen på compaq pc?
michael691 Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 pcen er treg og jeg vil formatere den. Så da har jeg noen spørsmål.1)hvis jeg formaterer den, kan jeg da instalere norton og word pånyt da? 2)kan jeg formatere den så mange ganger jeg vil? 3)er det recovery manager jeg skal bruke for å formaterer pcen på compaq pc? 1) ja hvis du har CD'en til nevnte programmer 2) ja 3) Hvis du skal formatere helt så bruker du windows cd og booter ved oppstart gl hf og husk backup
fugletiteren Skrevet 5. april 2009 Forfatter Skrevet 5. april 2009 (endret) sry, men jeg kan ingenting om pc så trenger lit mer info.. hva er gl hf og hvordan tar jeg bacup og hvordan ser windows cden ut? er det den med vista på? og til punkt 1. er det ikke max 3 instalasjoner av norten og word. hvis jeg har brukt alle 3 funker det da ikke? takker for alle svar Endret 5. april 2009 av fugletiteren
v3g4rd Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 (endret) Det viktigste er det som allerede er nevnt her. At du har tatt backup av viktige data, og at du har drivere til maskinvaren din. Backup kan du ta ved å kopiere ut viktige dokumenter/bilder/filmer og lignende ut på en cd eller ekstern harddisk (eller lignende). Driverene til maskinen din skal følge med når du kjøpte den ny. Dersom du har en ferdigbygget maskin fra Dell eller lignende, er det heller ikke noe problem å finne samtlige drivere på nettet. For selve reinstalleringen av Windows Vista: How to reinstall Windows Vista edit: og til punkt 1. er det ikke max 3 instalasjoner av norten og word. hvis jeg har brukt alle 3 funker det da ikke? Norton er jeg heller usikker på, men dette skal ikke være tilfelle med Microsoft Word. Personlig har jeg reinstallert Microsoft Office (med Word) opptil flere ganger (fra samme CD), så dette skal ikke ha noe å si. Endret 5. april 2009 av v3g4rd
michael691 Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 (endret) Du kan installere Norton og MS Word/Office så mange ganger du vil tror jeg. gl hf betyr, Good Luck, Have Fun! Å ta backup vil si at du tar vare på valgte personlige filer, bilder, musikk osv. Da når du formaterer PC'en blir ALT slettet. Hvis du har Vista/XP CD så anbefaler jeg å lese gjennom denne; http://support.microsoft.com/kb/918884 edit: Var litt sein der ja Endret 5. april 2009 av Prometherion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå