Gå til innhold

Inspiron 8500 fryser


Anbefalte innlegg

Nå som det etterhvert sikkert er endel folk som har fått sin Inspiron 8500 tenkte jeg å spørre om noen har opplevd at maskinen fryser.

Mitt problem er at maskinen på helt vilkårlige tidspunkt låser seg helt og krever en komplett omstart. Problemet inntreffer så langt jeg har fått klarhet i kun når jeg har aktivisert Truemobil 1300 kortet (intergrert).

 

Jeg har snakket med Dell men de er ikke kjent med problemet og foreslo at jeg skulle prøve kortet i min Inspiron 8200. Men så tenkte jeg at kanskje noen på forumet her har noe å si i sakens anledning, før jeg går gjennom alt bryderiet med å flytte over kortet.

 

 

En annen ting ... hvor mange av dere der ute er plaget med "trailing cursor", altså at pekeren flyter over skjermen på egen hånd...

Jeg har deaktivert padden og benytter kun stick!

 

 

 

Anyone!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å oppdatere driverene, hvis det da finnes nyere drivere fra dell. Husk da også å bruke offesielle skjermkort drivere.

 

Når det gjelder at muspekeren flytter seg på egenhånd er det faktisk stick'en som er skyld i dette. Prøv å deaktivere denne og aktivere pad'en så kan du se om det blir bedre. Dette er et problem med alle sticker fra alle leverandører. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men det er ihvertfall veldig irriterende.

Lenke til kommentar

jaja, min i8500 frøys også, og jeg hadde bare standard utstyr i den, uten ekstrautstyr slikt som trådløst kort osv.

 

Den frøys seg vanligvis bare når jeg satt og rotet i window, surfet osv, og det virket som det skjedde ganske tidlig i oppstarten, når den var "kald"... når jeg kjørte tunge spill og slikt så oppdaget jeg ikke at den hang seg.

 

Første gang det skjedde var i originalinnstallasjon, faktisk når jeg satt i telefon med dell og skulle prøve å fikse lydkortet, og da hadde jeg hatt pc'en i hele 30 min. Etter dette bare hopet det på seg med frysing, også etter at jeg formaterte den og innstallerte annen windows (lastet ned drivere fra nettet)

 

 

 

dette var en av grunnen til at jeg ville sende inn pc'en, bare linjegods kan komme straks...

Lenke til kommentar

Når det gjelder at muspekeren flytter seg på egenhånd er det faktisk stick'en som er skyld i dette. Prøv å deaktivere denne og aktivere pad'en så kan du se om det blir bedre. Dette er et problem med alle sticker fra alle leverandører. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men det er ihvertfall veldig irriterende.

 

heheh...... dette er grunnen til at joenohr har fått seg en 8500, han klarte faktisk å få bytta en 8200 som han hadde pga dette!

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Inspiron 8500 for en uke siden, og har akkurat samme problemet. Jeg har Geforce4 4200 Go grafikkkort.

Dere tror ikke dette er et av de mange WinXP problemene som florerer?

Noen som har forsøkt med annet OS?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har samme problem med min stasjonære pc (Også med WinXP).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har funnet en løsning på dette problemet med frysing elller? Problemet mitt blir bare verre. Hver gang jeg starter maskinen regner jeg med at jeg må restarte maskinen på nytt p.g.a. at den henger.

Den har også blitt vanvittig treg i oppstarten. Det kan ta opp til 5 minutter før "oppstartsmelodien" til WinXP kommer. Noen som har løsningen?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg fikk min Inspiron 8500 for 2 uker siden, denn ble levert med winXP home, da jeg hadde lisens på winXP pro, så jeg oppgraderte til winXP pro. Før jeg oppgraderte fikk jeg "heng" flere ganger. Etter oppgraderingen fikk jeg også "heng", så jeg måtte kjøre en "clean Install", altså installere winXP uten oppgradering, for så å legge inn driverne etterpå, da ble maskinen som ny......

 

2,5MHz/1024MB/60GB/NvG4-64MB/Trumobile1300

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...