Gå til innhold

Word - utklipp av tekst som bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noko slikt finst veit eg ikkje, men du kan vel ta eit skjermskot: Om du trykker på Print Screen-knappen på tastaturet vil skjermbiletet verte kopiert til utklippstavla, og du kan lime det inn i t.d. Paint, eller andre biletbehandlingsprogram. Alt + Print Screen tek kopi av kun det aktive vindauget.

Det finst òg program for å ta skjermskot, t.d. Fast Stone Capture. Med dette kan du markere eit område, og få skjermskot av kun det området, ved å trykke Ctrl + Print Screen og dra ut eit rektangel.

Hei Kjeklulf.

Jeg kjører office 2003, og det fungerer hos meg.

Hensikten min var ihvertfall å få dette enkelt over i ett bilde, slik at jeg kan sette det inn som ett bilde i andre program, deriblant powerpoint.

Det kan hende det finnes mange bedre løsninger, men så langt ser det greit ut for meg, så takk til TT.

Jeg har noen skjemaer i word, som jeg skal bruke i powerpoint, og da var det mest hensiktsmessig å sette disse inn som bilde, så kan man diskutere om dette er så nødvendig.

Synes ihvertfall at denne funksjonaliteten i excel er svært nyttig til mitt bruk.

Takk for hjelpen, og god påske ihvertfall.

Ok. Jeg leste nok innlegget ditt for hurtig.

Men i min Excel 2003 finnes denne funksjonen, nemlig "Kopier bilde".

Men rett nok har jeg ikke funnet dette i min word versjon, slik som det fremgår av topicèn.

Da var det jo greit å kunne lime inn som bilde.

Takk nok en gang!

Endret av terjemag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...