Gå til innhold

HTC Touch HD, mangler jo masse stash..?!


Anbefalte innlegg

(Edit: Kan noen flytte denne inn i kjempetråden om HTC Touch HD?)

 

Hei

 

Kjøpte en Norsk HTC Touch HD og har lekt litt med denne de siste dagene for å bli kjent (jeg har ingen erfaring fra windowsmobiler tidligere).

 

Det jeg lurer på (on noen kan svare), er om det finnes sånn "skrivetastatur" der du skriver med stylusen, så blir dine bokstavene oversatt til maskinbokstaver.

- I følge tutorialer og youtubeklipp, skal mobilen inneholde dette men på tastaturalternativene mine er det null og NIX??

 

Telefonen skal også inneholde en visittkortscanner, som gjør at man kan ta bilde av et visittkort og så skal telefonen scanne kortet og selv tolke hva som er hva.

 

Finnes ikke??!

 

Jeg har norsk windows mobile 6.1 på min thc touch pro, usikker på Rom versjonen (hvilke av de 3 lange tallene på begynnelsen er romversjonen?).

 

Håper noen kan hjelpe....evt om noen har peiling på hvorfor de har fjernet masse kult stash fra telefonen i forhold til previews og reviews.

 

Annoyed....

 

Z

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er håndskriftsgjenkjenning du mener så er ikke det inkludert i den norske utgaven som nevnt over her, men det skal gå an å installere dette i ettertid. Er dog usikker på om det er støtte for de særnorske bokstavene.

 

Visittkortscanneren finnes da den. WorldCard Mobile ligger blant de nederste programmene i lista over programmer. Hva annet er det du mener de har fjernet/finnes ikke?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hvis det er håndskriftsgjenkjenning du mener så er ikke det inkludert i den norske utgaven som nevnt over her, men det skal gå an å installere dette i ettertid. Er dog usikker på om det er støtte for de særnorske bokstavene.

 

Visittkortscanneren finnes da den. WorldCard Mobile ligger blant de nederste programmene i lista over programmer. Hva annet er det du mener de har fjernet/finnes ikke?

 

Hei

 

Ser ut til at denne kom inn etter at jeg la inn hotfixene fra htc, programmet lå ikke der før jeg la inn den i allefall.

 

Jeg har ikke funnet ytterligere programvare fra htc (som skriftgjennkjenning), eller i allefall ikke på htc sine sider, noen idè om hvor man evt kan hente sånt?

Lenke til kommentar
Skriftgjennkjenning er ikke med i den norske ROM`en! Men du kan vel legge det inn via en cabfil om jeg ikke tar feil. Er iallefall på de engelske ROM`ene!

Jeg anbefaler uansett til å legge inn Duttys ROM 2,6! Er en kongetelefon etter jeg gjorde det!

 

Takker, skal sjekke ut Duttys ROM, aner ikke hva det er men jeg kan google :)

 

Skulle vært en sånn "Cool things for your new HTC phone side", vet det finnes en del på http://wiki.xda-developers.com , men sånne ting som det her (som kanskje er språkspesifikt) blir jo naturlig nok ikke nevnt..

 

Takker for svaret! =)

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Hei

 

Ser ut til at denne kom inn etter at jeg la inn hotfixene fra htc, programmet lå ikke der før jeg la inn den i allefall.

 

Jeg har ikke funnet ytterligere programvare fra htc (som skriftgjennkjenning), eller i allefall ikke på htc sine sider, noen idè om hvor man evt kan hente sånt?

Hotfixene har ingenting med visittkortscanneren å gjøre, så den lå nok der fra før av. ;)

 

Og forresten, det er Microsoft som lager Windows Mobile, så derfor finner du nok ikke noen håndskriftsapplikasjon på HTC sine hjemmesider. Det finner det nok derimot på XDA-developers, men jeg er usikker på om den gjenkjenner de særnorske bokstavene.

 

 

Takker, skal sjekke ut Duttys ROM, aner ikke hva det er men jeg kan google :)

 

Skulle vært en sånn "Cool things for your new HTC phone side", vet det finnes en del på http://wiki.xda-developers.com , men sånne ting som det her (som kanskje er språkspesifikt) blir jo naturlig nok ikke nevnt..

 

Takker for svaret! =)

"Duttys ROM" er en modifisert versjon av Windows Mobile som brukeren Dutty har laget. For å benytte denne må du først fjerne versjonen av Windows Mobile som du har for så å legge inn denne. Da forsvinner norsk språk på operativsystemet, men norsk ordbok får du lagt inn. Om du ikke ønsker dette har HTC uttalt at det skal komme en oppdatert versjon til HD, muligens i løpet av denne måneden.

 

HTC Touch HD - tips og triks - Noe som dette du tenkte på?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...