CapN Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Hei Driver og leter etter scooter now these days. Leter litt på bl. a. FINN.no og kom over denne Speedfighter. Det som er så bra med den er selger ikke bor så langt i fra meg. Men er dette et godt kjøp? Eller er den kanskje litt gammel? Takk
.Butthead. Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 (endret) Gjør ikke noe om den er gammel, bare lettere å skru på da Den så jo rimelig strøken ut, utenom potta som va litt oppskrapa og rusta. Men dette kan fikses kjapt. At den er kjørt litt er heller ikke så farlig, disse motoren kan godt gjøre minst dobbelt så mye. Hvis du synes den ser grei ut, så synes jeg den verdt å se på. Jeg skulle selv til å kjøpe en, men den var kjøpt 10 min før jeg ringte. Det eneste minuset jeg kommer på må være framdemperen. Den kan slites litt fortere enn vanlige som har en demper på hver side av hjulet, men det er ikke slik at den går i stykker etter en måned. Jeg synes den er veldig komfortabel å kjøre med pga framdemperen, men ikke anbefalt å kjøre i terreng Endret 2. april 2009 av .Butthead.
L O G I M A N Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Hvorfor kjøpe brukt når du får omtrent nytt til samme pris? www.jula.no selger BTM scooter nå for 7995. Da slipper du omreg til 615kr, bare betale skilt til 35kr. Kan sendes om ønskelig. Kjøpte denne i går til en jeg kjenner. Hadde aldri trodd at denne hadde så bra kvalitet som det virker som. Var sikker på det var en plastic jalla dings. Men den har til og med innebugget alarm og fjernstart med fjernkontroll
.Butthead. Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Fordi speedfight er mye bedre? Kvaliteten er mye bedre hos peugeot enn btm(??). Pluss at den er sprekere, ser bedre ut og er lettere å skru på.
L O G I M A N Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 (endret) Selv hadde jeg en Yamaha Aerox i min tid (kostet nærmere 3 slike i pris. Det var ikke annet skrot stort sett. Man skulle tro at til den prisen var det bare simpel plast og brytere osv. Jeg er faktisk overrasket hvor bra kvaliteten egentlig er og tror den til sitt brukt ikke er noe dårligere enn peugeot sin. Jeg er en som verdsetter kvalitet langt før pris, og kjøper sjelden billig. Men dette var unntaket. Og alle som kjøper en moped kjøper vel ikke den bare for å skru, men for å kjøre? Er jo ikke stort som normalt skal gjøres på en slik. Nytt har man jo også garanti (og reklmasjonsrett) noe du kan se langt etter på brukt som regel. Kjøper man brukt er det gjerne noe som bør skiftes og da har man jobben og delene. Derfor synes jeg kanskje flere vil se på denne som vil ha en ny scooter til en svært god pris/kvalitet. Peugeoten er kanskje noe sprekere, siden den er totakt. Men 4 takten har jo sin fordel i at en slipper å passe på olje, og en slipper den fæle røyken. Betraktlig mindre støy enn totaktere og. Endret 3. april 2009 av L O G I M A N
CapN Skrevet 3. april 2009 Forfatter Skrevet 3. april 2009 Takk for svar Da ser det ut til at jeg går for denne da? Med mindre noen har noen siste invendinger?
.Butthead. Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Du må jo se og prøve den før du kjøper. Så ser du om lakken er pen, om det er ulyder i motor, dempere, ting som har med styre å gjøre. Om den har veldig slitt dekk på midten så er det nok blitt burna med, det liker vi ikke
CapN Skrevet 4. april 2009 Forfatter Skrevet 4. april 2009 Og btw den har jo gått 15000km, er dette litt for mye eller skal ikke dette være noen hindring? Hvor mange km klarer en slik motor/scooter?
.Butthead. Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Er ganske sikker på at den bruker samme motor som Honda sfx, bare at speedfight sin har litt forskjellige drev og sånn. Jeg har selv en Honda sfx, og den har gått over 34000. Går fint enda. Og siden en 2takter er såpass lett å skru på, og delene er så billige så er det ikke mye arbeid selv om det skulle skje noe. Det er ikke så farlig at den er kjørt såpass, mener jeg da. Men du kan jo prøve å prute prisen litt.
Markelure Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Er ganske sikker på at den bruker samme motor som Honda sfx, bare at speedfight sin har litt forskjellige drev og sånn. jeg tror sylinder festene også var litt anderledes.
.Butthead. Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 (endret) Er litt forskjellig nedi motoren der sylinderen skal ja, usikker på om det er fordi det "plombering" i blokka på sfx. Ellers tror jeg det er veldig likt. Endret 4. april 2009 av .Butthead.
Markelure Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 er vel ganske lik effekt og i de motorene, er vel ca 6 hk i begge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå