Fiske Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 (endret) Hei! Jeg har en stasjonær PC med: Asus P5Q Pro Intel e8500 nVidia GTX295 Windows Vista Ultimate 64bit Jeg skulle oppdatere skjermkortdriveren fra Guru3d (185.65 beta) og fikk en bluescreen under oppdateringen. På forhånd hadde jeg slettet de gamle driverene med Driver Sweeper. Men når PC-en skulle starte igjen så kommer ingen ting. Alt er svart, ingen bios, ingenting som helst og maskinen booter ikke opp til Windows en gang. Hva i alle dager kan ha skjedd? Er biosen min ødelagt? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Jeg trenger desperat hjelp, bruker denne PC-en til redigering og i jobbsammenheng og har ikke noe reelt alternativ tilgjengelig. Edit: Har resatt bios og fulgt guiden som stod på forumet, men dette hjalp ikke. Endret 2. april 2009 av Fiske
troari Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Ta ut bios batteriet og trekk ut nett kabel + kortslutt BIOS CLR kontakt. Ta ut ca 1 minutt. Sett inn batteriet igjen og forsøk en start. Du vil da komme inn bruke windows drivere for skjerm. Så kan du legge inn de gamle driverene senere. PS. Det kan jo være at du har fått en hardware feil. som skaper problemet. Men prøv !!
jevel Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 Det er ingen sammenheng mellom skjermkortdrivere og BIOS på PC, så at det å resette BIOS skal la deg bruke Windowsdrivere for skjermkortet er nok ikke sannsynlig. Det at maskinen ikke gir bilde i det hele tatt høres ikke spesielt lovende ut, desverre. Jeg ville ha pirket ut skjermkortet og satt det inn igjen. Kanskje prøvd en annen PCI-port hvis du har en ledig. Hvis du fortsatt ikke får liv ville jeg ha testet med et annet skjermkort... -KJ
Fiske Skrevet 3. april 2009 Forfatter Skrevet 3. april 2009 Kan skjermkortet bli rett og slett ødelagt av programvare? Ganske surt i grunn...
Flimzes Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Kan skjermkortet bli rett og slett ødelagt av programvare? Ganske surt i grunn... Både ja og nei. Av en vanlig driver: nei. Med mindre noe var veldig galt med den. Kommer det noen pipelyder fra maskina? Programvare kan endre spenninger og frekvenser på hardware som støtter dette, og om spenningen blir satt til himmels så vil kortet gå i stykker, eneste jeg kan tenke meg er at en strømsparingsfunksjon som skal senke spenningen for å spare strøm har gått bananas og satte den veldig høyt, evt strømsparingsfunksjonen på kortet (den fysiske kontrolleren) har gått i stykker.
Fiske Skrevet 3. april 2009 Forfatter Skrevet 3. april 2009 Dette er isåfall en garantisak? Det er ikke min feil at kortet feilet pga drivere?
Flimzes Skrevet 3. april 2009 Skrevet 3. april 2009 Dette er isåfall en garantisak? Det er ikke min feil at kortet feilet pga drivere? Det er helt korrekt. Evt reklamasjon om garantitiden har gått ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå