Gå til innhold

Nok et lavpannet utspill fra amatørbenken


Anbefalte innlegg

Vel : jeg har myst, riven og myst III, og så er det så irriterende å hele tiden måtte sette inn CD'ene etterhvert som jeg beveger meg i spillene.

Fins det (det gjør det helt sikkert) noen måte å kopiere CD'ene over på harddisk, så man slipper denne stadige CD'sjaltingen (jeg har originaler

av spillene)?

 

Til den/de av dere som kan bringe lys i mørket :

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-21 11:59, esbensk skrev:

Vel : jeg har myst, riven og myst III, og så er det så irriterende å hele tiden måtte sette inn CD'ene etterhvert som jeg beveger meg i spillene.

Fins det (det gjør det helt sikkert) noen måte å kopiere CD'ene over på harddisk, så man slipper denne stadige CD'sjaltingen (jeg har originaler

av spillene)?


Til den/de av dere som kan bringe lys i mørket :


Takk for svar.


 

Det du kan gjøre, er svært enkelt. Lag en ISO av de cd'ene du ikke ønsker å putte inn stadig vekk, og legg dem i en mappe på harddisken.

 

Så laster du ned, og innstallerer dette programmet.

 

http://www.daemon-tools.net/cgi-bin/Script...l?daemon300.zip

 

Det er Daemon tools, som lar deg "mounte" cd-image filer, iso, cue, osv. slik at systemet ser disse imagene som en vanlig cd. På den måten har du cd'ene på harddisken, men systemet ser det som en egen cd enhet.

Lenke til kommentar

Synes å huske at det er en config.sys eller en user.ini fil der man kan endre "pathen" til CD1 CD2 CD3 osv... for de aktuelle cd'ene. Da er det bare til å kopiere cd'ene inn på HD, redigerere .ini filen eller.no til der du kopierte inn CD'ene, og så starte spillet. Noen som har Myst etc installert som kan sjekke dette?

 

Jeg VET 100% sikkert at du kan gjøre dette på spill som Planescape: Torment og Baldur's Gate. Er ganske sikker på at det funker med Myst, Riven og Myst III: Exile også.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 19:47, esbensk skrev:

jeg har nero 5.5, men får ikke lov å lage image-filer. Følger ikke image-programvare med 5.5-versjonen eller er det jeg som ikke klarer å gjøre dette riktig?

takk for svar


 

Joda.. det får du lov til.

Og det er så enkelt..

trykk "Ctrl-R" når du har nero i bildet, og marker "image recorder" i det vinduet som popper opp, trykk ok. Etter du har gjort det, lager du bare iso eller audio cd slik du alltid gjør. Når du starter brenningen, får du spørsmål om hvor du vil lagre image'n, spesifiser mappe, og du er igang.

Lenke til kommentar

morn igjen. Maggun, hvis du er på nett, eller noen andre som vet råd :

Når jeg prøver å lage images, så tilbyr Nero meg å lagre disse med filekstensjonen *.nrg, men disse filene ser ikke daemon, slik at jeg er like langt.

 

Kan jeg manuelt forandre ekstensjonen til *.iso eller noe annet kompatibelt for på den måten

å kunne mounte imagene?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

morn igjen. Maggun, hvis du er på nett, eller noen andre som vet råd :

Når jeg prøver å lage images, så tilbyr Nero meg å lagre disse med filekstensjonen *.nrg, men disse filene ser ikke daemon, slik at jeg er like langt.

 

Kan jeg manuelt forandre ekstensjonen til *.iso eller noe annet kompatibelt for på den måten

å kunne mounte imagene?

Takk for svar.

_________________

MSI K7T Pro-R

AMD XP 1600+

IBM 60 Gb HDD

256 Mb DDR 2100

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 13:36, maggun skrev:

Quote:


On 2002-01-21 11:59, esbensk skrev:

Vel : jeg har myst, riven og myst III, og så er det så irriterende å hele tiden måtte sette inn CD'ene etterhvert som jeg beveger meg i spillene.

Fins det (det gjør det helt sikkert) noen måte å kopiere CD'ene over på harddisk, så man slipper denne stadige CD'sjaltingen (jeg har originaler

av spillene)?


Til den/de av dere som kan bringe lys i mørket :


Takk for svar.


 

Det du kan gjøre, er svært enkelt. Lag en ISO av de cd'ene du ikke ønsker å putte inn stadig vekk, og legg dem i en mappe på harddisken.

 

Så laster du ned, og innstallerer dette programmet.

 

 

Det er Daemon tools, som lar deg "mounte" cd-image filer, iso, cue, osv. slik at systemet ser disse imagene som en vanlig cd. På den måten har du cd'ene på harddisken, men systemet ser det som en egen cd enhet.

 

...da kan man vel bruke denne måten hvis man vil spille kopi-beskyttete spill... bare låner dem og legger den inn på hardisken...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-23 14:03, esbensk skrev:

morn igjen. Maggun, hvis du er på nett, eller noen andre som vet råd :

Når jeg prøver å lage images, så tilbyr Nero meg å lagre disse med filekstensjonen *.nrg, men disse filene ser ikke daemon, slik at jeg er like langt.


Kan jeg manuelt forandre ekstensjonen til *.iso eller noe annet kompatibelt for på den måten

å kunne mounte imagene?

Takk for svar.


 

Støtter ikke daemon .nrg filer ?

Du har sett drop down menyen, hvor du velger hva slags format du skal mounte ?

Uansett..

Prøv å rename filen fra *.nrg til *.iso

Tror det skal funke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...