Gå til innhold

Kople til annen maskin koplet til samme router?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar som jeg bruker til å rippe musikk. Jeg har en server som musikken ligger på og som streamer til Squeezebox via en D-Link router. Dette fungerer ypperlig.

 

Problemet er at i dag ripper jeg musikken, legger på ekstern disk, og så tilbake på serveren, samt at jeg må kople på tven i stua som skjerm vha lang kabel for å få det til.

 

Er det mulig for meg å sette opp serveren (Win XP koplet i router med ethernet) slik at jeg kan kople den bærbare (Vista Home :cry: ) til routeren via ethernet og bare legge mappene inn selv fra den bærbare via en slags remotetilkopling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er fullt mulig.

 

Jeg antar at begge maskinene er på nettet med kabel eller trådløst og at dette fungerer.

 

Høyreklikk på den mappa du vil dele, så velger du Deling og sikkerhet (XP), Kryss av for at du skal dele denne. Og at du skal ha rettigheter til å endre filer. Dette trenger du bare gjøre engang.

 

Så søker du opp maskina med den delte mappa fra den andre. Nå har du tilgang til filene som om de skulle ligge lokalt på maskina (minus litt tregere hastighet i nettet).

 

Lag evt. en snarvei til denne mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...