Gå til innhold

Xbox 360 Media center spørsmål!


MarkusSB

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg lurer på om det er mulig å koble en pc som er koblet til det trådløse nettverket, til en Xbox 360 som er koblet via kabel til samme modem/router? Det er en Speedtouch Multimodem - ST780 WLT. Jeg får rett og slett ikke til å koble til den pc'en som er trådløst tilkoblet.

 

PS!: Det er ikke noe problem å koble til pc'en som er koblet til Speedtouchen via kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig en god blanding :cool:

 

Xbox = alltid med kabel

 

- 2 PC'er koblet til

- En med kabel

- En trådløst

- Xboxen er koblet med kabel og den finner bare PC'en som er koblet til med kabel.

 

Så jeg lurer på om jeg må gjøre noe ekstra fikksfakkserier for å kunne se musikk, video, bilder osv. som er på den trådløse, på Xboxen? Eller må Xboxen være koblet til det trådløse nettverket for at det skal fungere? Det er som sagt en alt i et ruter.

Lenke til kommentar

Hva er PC Connect?

 

Begge Pc'ene har Windows Vista med WMP 11.

Men har det noe med at Xboxen er koblet kablet til og PC'en koblet trådøst? For når jeg kobler xboxen til og kjører Windows Media Center på Xboxen spretter det opp en beskjed på PC'en som er koblet med kabel at den har oppdaget en extender enhet. Mine filer ligger på den bærbare og jeg vil gjerne ha de på Xboxen via Media Center uten å koble den bærbare PC'en til modemet, uten å bruke kabel.

Lenke til kommentar

Hmm... Skal sjekke det ut i kveld, har ikke tilgang til Xboxen nå. Men kan det ha noe med at trådløst nettet og kabel nettet er forskjellige nettverk?

 

Men jeg kan prøve å koble den bærbare PC'en rett i modemet å se om det har noe med at Xboxen og PC'en må være koblet til på samme måte. Tror jeg har lest om det problemet før en eller annen plass. Hvis det er det som er problemet må jeg sikkert investere i en trådløs adapter til Xboxen eller en nettverksledning.

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som deg, har en PC koblet til med nettverkskabel og en trådløs. Bare at her finner ikke Xbox'en noen av PC-ene, selv om både de og Xboxen er koblet opp mot samme nettverk via router.

Xboxsupport nevnte noe om 8 tall man må skrive inn, hva er dette?

Lenke til kommentar

Jeg har nå undersøkt litt og jeg tror problemet ligger i Xboxen.

 

For:

PC'en finner Xboxen under nettverk, men ikke som extender enhet.

Xboxen finner bare datamaskiner som er koblet til via kabel.

 

Xboxsupport: Tror du problemet kansje ligger hos Xboxen?

Lenke til kommentar
Men kan det ha noe med at trådløst nettet og kabel nettet er forskjellige nettverk?

 

Tror jeg ikke, men nå har ikke jeg mye peil på rutere og hvordan de er bygd opp.

 

Xboxsupport nevnte noe om 8 tall man må skrive inn, hva er dette?

 

Som Markus sa:

 

Første gang du konfigurerer media center på PC oppimot xbox så skriver du in 8 tall som du får fra xboxens konfigurasjon. Når du gjør dette, så konfigureres PCen og xboxen til å gjenkenne hverandre som media center "lovers".

 

Er i samme situasjon som deg, har en PC koblet til med nettverkskabel og en trådløs. Bare at her finner ikke Xbox'en noen av PC-ene, selv om både de og Xboxen er koblet opp mot samme nettverk via router.

 

Sjekket at deling er på?

Bruker du xp SP2 med WMP11 eller nyere?

Sjekket porter? (TCP 80 UDP 88 TCP 3074 UDP 3074 TCP 53 UDP 53)

Sjekket firewall i din windows? Normal windows firewall = fin, andre vil oftest skape problemer.

Flere her på forumet som har hatt problemer med fingeravtrykk-gjenkjenner har skapt problemer med å finne PC'ene også.

 

Hvor/hvordan sjekker jeg om deling er på? :blush:

Har XP 2000 med WMP11, har ikke peiling når det kommer til å sjekke porter. Brannmur er ikke moe problem, har dog fingeravtrykksgjenkjenner på den trådløse.

 

Er sikker på at det er en instilling jeg må gjøre på PC'en for å tillate Xbox å få kontakt. Men jeg aner bare ikke hva, har prøvd alt fra å opprette arbeidsgrupper, oprette broer mellom koblinger, lage nye tilkoblinger osv... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...