Gå til innhold

lilo boot, XP og Slackware


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg sliter litt med å få til dualboot med lilo på min maskin. Slackware og Windows XP ligger på to forskjellige disker. Linux disken er master på kabelen som de to deler.

 

lilo.conf ser slik ut:

 


boot = /dev/hda

root = /dev/hda3

vga = 773

message = /boot/boot_message.txt

prompt

timeout = 30

read-only

change-rules

reset

                                                                                                                            

image = /boot/linux-2.4.20

 label = linux-new

                                                                                                                            

image = /boot/vmlinuz

 label = Linux

                                                                                                                            

other = /dev/hdb1

 label = windows

 table = /dev/hdb

 

Det som er problemet, er at når jeg velger "windows" så skjer det ingenting, den bare står der. Noen som har en eller annen ide om hvordan jeg kan fikse dette her ?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke windows liker å være på andre disker enn nummer 1 (hda), noe bios-greier. Kan hende du får det til å fungere slik i lilo.conf:


other = /dev/hdb1

 label = windows

 table = /dev/hdb

 map-drive=0x80

 to=0x81

 map-drive=0x81

 to=0x80

som skal mappe hda (0x80) til hdb (0x81) og hdb til hda for bios. Dette skal "lure" windows til å tro at den kjører fra første disken... Kjør lilo, reboot og prøv igjen...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet, men har desverre ikke funnet noen løsning på det. (Har ikke vært veldig aktiv til å prøve på det heller men =)

 

Problemet mitt tror jeg er at Windows disken(e) står på en integrert ATA-100 kontroller. Virker ikke som lilo klarer å finne de diskene under boot da.. Men jeg vet egentlig ikke.

 

Var ikke mye hjelp i denne posten men.. tenkte jeg måtte dele litt frustrasjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...