Gå til innhold

PS3 til hjemmekino, brukbart?


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på å anskaffe meg et lite hjemmekino anlegg og lurer på hvordan PS3 er til det? Kan man ta opp programmer/filmer fra TVen og lagre på PS3'en, evt på PC'en via PS3'en? Er det lett å synkronisere/sammarbeide mellom PS3'en og PCen? Tenker da på å streame musikk/filmer/bilder fra PC'en til PS3'en. Hvordan er kvaliteten på blue-rat spilleren i PS3'en? Og hvordan er det å koble opp PS3'en mot internett, er det muligheter for trådløst, kabel eller beggedeler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, lurer på å anskaffe meg et lite hjemmekino anlegg og lurer på hvordan PS3 er til det? Kan man ta opp programmer/filmer fra TVen og lagre på PS3'en, evt på PC'en via PS3'en? Er det lett å synkronisere/sammarbeide mellom PS3'en og PCen? Tenker da på å streame musikk/filmer/bilder fra PC'en til PS3'en. Hvordan er kvaliteten på blue-rat spilleren i PS3'en? Og hvordan er det å koble opp PS3'en mot internett, er det muligheter for trådløst, kabel eller beggedeler?

 

Å bruke PS3 som avspiller i ett hjemmekinoanlegg fungerer meget bra. Blueray spilleren er helt grei som avspiller. Man får dedikerte BD spillere som er bedre, men når man kjøper en PS3 får man så mye mer. PS3 er faktisk en av de raskeste BD-spillerne under oppstart. PS3´en er grei å koble opp mot internett, både trådløst og med kabel. Kabel anbefales hvis man skal spille på nettet med den, ellers funker trådløs helt greit... (Jeg bruker selv trådløs). Streaming av musikk og film fungerer oxo helt greit. Du finner masse guider rundt på nettet om hvordan du setter opp ps3en som mediaserver/avspiller....

 

Opptak av programmer/filmer går ikke, ennå.... Men sony har planer om å lansere PlayTV, som i all enkelhet gjør PS3en om til en PVR.... Men det er ikke noe fast dato på lansering ennå.....

 

Forklaring på Play TV

Endret av Tot_Neo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg bruker selv PS3 som BD-spiller og har ingenting å utsette på den. Alt fra lyd til bilde er glimrende. Som nevnt over får man også så veldig mye mer enn bare en BD-spiller, så her er det mye potensiale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...