Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link 655 1.21EU A4 torrent WIFI faller ut


Anbefalte innlegg

Hei..

Mangt og meget er skrevet om D-link 655 her på forumet, men jeg finner ikke noen løsning på mitt problem.

 

Jeg mister forbindelsen mellom 655´n og min Dell XPS, når jeg kjører torrent filer med uTorrent.

Problemet er bare på trådløst.

Det varierer hvor lang tid det tar før jeg mister forbindelsen, (men fungerer sjelden lengre en ca 2 minutter) det ser ikke ut til at hastigheten på nedlastningen har noen innvirkning.

 

Port forwarding er aktivert.

QOS er av

WIFI Protected Setup er av

Kjører mixed G og B

Skjult SSID

WPA-Personal

WPA2 Only

TKIP og AES

 

Har satt ned Connections til 200 i uTorrent

 

XPS maskinen har Intel PRO/Wireless 3945ABG

 

 

Er svært taknemmelig for tips forslag til løsning.

 

mvh

Kent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sjelden at routere man får kjøpt på Elkjøp/Lefdal/Siba o.l. er særlig stabile når man bruker stor trafikk med WPA. Jeg har en 3Com-router som jeg trodde var "The shit", men den takler det heller ikke godt.

 

Noen tips om hvilken du bør bruke kan jeg ikke gi deg desverre. Jeg kan be deg om å satse på noe fra cisco (som er det eneste jeg har fått stabilt og med god hastighet), men da må du regne med å ut med rundt 4 høvdinger.

 

Men hvorfor WPA, er du redd for at noen skal sniffe signalene dine?

 

Jeg bruker kun MAC-filtrering selv, da slipper routeren å bruke prosessorkraft til krypteringen + ekstra båndbredde, og på den måten blir trådløsnettet kjappere.

Lenke til kommentar

Egen erfaring støtter la7dfa.com fullt ut. Har selv DIR-655, og har kjørt denne mot 6 ulike trådløse klienter. Alle oppsett er WPA/WPA2. Det er her kjørt både torrents, streaming av film (DVD-kvalitet), kopiering av 30 - 60 GB i slengen med mer.

 

Og erfaringen er stor forskjell i stabilitet mellom de ulike klientene, og ulike firmware versjoner. På noen av de kan jeg nesten garantere at den trådløse faller ut ved f.eks. streaming eller kopiering av store filer. Andre, f.eks Linksys (Atheros) og et gammelt D-link bg (Atheros) kort ser ut til å tåle alt.

 

Har også en maskin (Lenovo T60) med Intel 3945ABG. Har heller ikke der merket noe ustabilitet mot DIR-655 (XP, OpenSuse og Windows 7).

 

@BeFs:

Nå selges DIR-655 hos de fleste nettbutikker også. Og i tester så kommer faktisk denne bra ut, faktisk regnet som en av de trådløse ruterene for hjemmemarkedet som tåler flest samtidige "connections". Så påstanden om at Elkjøp etc selger mindreverdig vare er her er tull.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...