Gå til innhold

Kjøp av kontorrekvisita på postordre


Anbefalte innlegg

Bestiller titt og ofte kontorrekvisita på postordre.

 

Hvordan fører man et slikt bilag: SUM kontorrekvisita: 318,-

avslag - 112,-

--------------------------------

Tot. etter avslag 206,-

Frakt & håndtering 164,-(Her fant jeg mange forskjellige kto og bruke i regnskapet.?)

-------------------------------

Totalt 370,- (Bet. VISA) K 1920

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D6800 370

D/K 2400 370

K 1920

 

Fraktoppkrav bokføres i regnskapet sammen med den varen som er kjøpt, og med samme mva-kode som selve varen.

 

Eksempel:

 

1. Oppkrav ved kjøp av konvolutter til bruk i avgiftspliktig virksomhet. Både konvoluttene og oppkravet bokføres med mva-kode 1.

 

2. Oppkrav ved kjøp av vin til bruk som gave/representasjon. Både vin og oppkravet bokføres med mva-kode 0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...