Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Samlivsbrudd, hvordan takle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

idag ska jeg på kino med henne.. date nr 2 kan du kanskje kalle det.

 

Forholdet til xn( som jeg enda bor med ) har surna betraktelig. jeg prøver ihvertfall å være hyggelig og interessere meg for hennes hverdag. Hun tror jeg er fornøyd med å ha en som betaler husleia og holder kjeft.

så tviler på at vennskapet fortsetter etter vi flytter ut, vært en slags isfront siste dagene egentlig uten noe som helst bakgrunn. kanskje hun har snoka mye på pcn min og sett disse innlegga, eller lest min tlf eller no. uansett så begynner jeg å gi faen nå.

 

tips til hva man bør tenke på på date nr 2 ? evnt hvordan få xn enda lengre vekk i tankegangen ( for jeg tenker ofte på henne) gått ca 2 mnd nå.

Lenke til kommentar

Må først si jeg er utrolig glad i jeg fant denne tråden her:) har hjulpet meg betraktelig gjennom en skikkelig dritt tid. Kjæresten min gikk fra meg på søndag og fant seg ny type samme kveld, hehe.

 

Må bare spørre deg hva som har funket best for deg regeay?

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan noen jenter er. De vil slå opp, men blir sure om du finner en ny etterpå.

 

Tror jeg har skrevet om dette i en annen tråd, men min siste ekse var utro. Jeg slo opp. Hun fikk seg ny type rett etterpå. Så er hun sur på MEG fordi jeg dater andre jenter, og overser henne... Merkelige greier. Hun sender avogtil meldinger til meg. Jeg sletter dem bare uten å svare.

 

Det beste er bare gi faen i ekser. Ikke vits i å henge seg opp i fortid. Og regeay, jeg kan ikke få sagt det nok. Kudos til deg!

Lenke til kommentar

Eksen gjorde det slutt med meg etter at vi hadde vært sammen i rundt to år. Jeg ble knust og i de første ukene klamret jeg meg på en patetisk måte fortsatt til håpet om at hun ville ombestemme seg og ta meg tilbake.

 

Dama oppførte seg i denne perioden som en veldig god venn som ville være der og trøste meg. Dum som jeg var tok jeg denne omtanken som et tegn på at hun egentlig ikke var helt ferdig med meg og drømmen om at hun ville ombestemme seg levde videre. Etter en måned var jeg hekt utslitt av å gå rundt og vente på noe som ikke kom til å skje. Bestemte meg derfor for å innse at forholdet var over og forsøke å gå videre.

 

Kvittet meg med ting som kunne inne meg om jenta og oppførte meg mer avvisende. Orket ikke mer medlidenhet og falske håp. Dama var fortsatt klengete og oppførte seg såret når hun så at jeg slettet henne fra livet mitt. På meg virket det nesten som hun angret på å ha gjort det slutt og jeg spurte et par ganger om det virkelig var dette hun ville. Svaret var ja hver gang men hun fortsatte å blande seg i livet mit.

 

Denne oppførselen gjorde meg jævlig irritert og dette sa jeg klart ifra en dag hun kom for å hente noen ting hun hadde lagt igjen. Svaret jeg fikk var overraskende ærlig. Hun sa hun ikke angret at hun slo opp med meg og at hun ikke lenger hadde de samme følelsene for meg. Likevel var det en del av henne som ikke ville at jeg skulle være ferdig med henne. Hun sa at så lenge hun følte at jeg fortsatt håpet vi skulle bli sammen igjen fikk hun en følelse av at forholdet fortsatt eksisterte og at vi fortsatt hadde noe. Og dette ville hun ikke miste. Hun sa også at hun på en måte ikke håpet jeg skulle gå videre med en gang fordi det ga henne følelsen av at det vi hadde hatt ikke var noe spesielt. Hun sa at hun ble så frustrert fordi hun ville ikke miste meg men ville heller ikke være sammen med meg..og dette gjorde også at hun var sint på seg selv.

 

Hun sa at hun visste at hun oppførte seg barnslig og egoistisk, men at dette var hennes måte å takle det hele på. Synes det var en dårlig måte, men fikk itt medlidenhet med henne fordi jeg forstod at forholdet virkelig hadde betydd noe for henne og at det å gjøre det slutt hadde vært vanskelig også for henne

 

Likevel valgte jeg å bryte helt fordi det var for vondt å være i nærheten av henne, og dette godtok hun. Følte at jeg hadde mistet mitt livs kjærlighet og at jeg aldri ville elske noen så høyt igjen. Interreserte meg ikke for noen ting på lang tid etterpå, men plutselig en dag møtte jeg en jente som ga meg troen tilbake. Vi ble sammen og forholdet vårt utviklet seg. Det jeg innser er at jeg ikke vil elske henne på samme måte som jeg gjorde med eksen og at forholdet ikke vil bli som det forrige fordi alt er nytt igjen. Det blir som å starte med blanke ark og starte forfra. Har opplevd kjærligheten før, men nå blir det som å utforske en ny del. Viktig å ikke sammeligne eller trekke tråder til fortiden. Man må virkelig gi det nye forholdet en sjangs til å utvikle seg til noe eget.

 

Minnene om eksen er fortsatt som et sår som noen ganger rives opp igjen, men som jeg likevel føler blir mer og mer utydelig. Tror ikke det er om å gjøre å slette frtiden helt fra hukommelsen for å komme seg fortest mulig videre. Mener et forhold og en jente som har betydd mye for deg bør ha en egen plass hos deg for allltid.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_bob_*

Damn mayday. Den var dyp og reflektert. Er du ikke redd for å havne i samme situasjon med den nye jenta da?

 

Jeg holder også på å treffe ei, men er livredd for å bli dumpa igjen. Derfor tør jeg ikke la meg rive helt med av forelskelsen, hvis du skjønner. På en måte nekter jeg meg å få skikkelige følelser for denne nye jenta. Hun liker meg svært godt ivertfall, men jeg føler nesten jeg blir litt falsk når jeg ikke legger like mye følelser i det som hun gjør.

Lenke til kommentar
Damn mayday. Den var dyp og reflektert. Er du ikke redd for å havne i samme situasjon med den nye jenta da?

 

Jeg holder også på å treffe ei, men er livredd for å bli dumpa igjen. Derfor tør jeg ikke la meg rive helt med av forelskelsen, hvis du skjønner. På en måte nekter jeg meg å få skikkelige følelser for denne nye jenta. Hun liker meg svært godt ivertfall, men jeg føler nesten jeg blir litt falsk når jeg ikke legger like mye følelser i det som hun gjør.

Hehe, kan si jeg har brukt mye tid på å reflektere over dette forholdet..

Var i starten redd for å treffe nye jenter genrelt fordi jeg var redd for å oppleve å bli såret og skuffet igjen. Var veldig langt nede etter bruddet og ønsket på ingen måte og gjenoppleve denne tiden. Samtidig trodde jeg også at jeg hadde mistet den ene rette for meg og ajeg ikke ville kunne føle det samme for en annen ettersom jeg ikke er typen til å få følelser for andre jenter lett.

 

Kjenner meg derfor veldig godt igjen i det du sier om at du er redd for å bli dumpa igjen. Det at du ikke lar deg rive med er også en taktikk jeg brukte. Var ikke villig til å la meg føle noe for den nye jenta selv om jeg merket at jeg etterhvert begynte å like henne godt. Fordelen med denne nye jenta var at hun ikke maste eller la noe press på meg. Hun forvenet ikke noe fra min side og var ikke påtrengende. Hun bare vat der for meg og lot meg bestemme tempoet.

 

På denne måte kunne jeg selv bestemme og vurdere om jeg virkelig var klar for et nytt forhold. I likhet med deg følte jeg at det var urettferdig at jeg ikke la altfor mye følelser i forholdet og ga henne den oppmerksomheten hun fortjente. Men som tidligere nevnt godtok hun dette og det var nok grunnen til at jeg etterhvert lot meg selv åpne opp igjen og tillate meg å gi dette nye den sjansen det fortjener.

 

Det som er tapt kan ikke vinnes tilbake og man må derfor bare tvinge seg selv tl å gå videre. Vil absolutt råde deg til å legge frykten litt til side og gi deg selv lov til å føle noe igjen.

Lenke til kommentar
Må først si jeg er utrolig glad i jeg fant denne tråden her:) har hjulpet meg betraktelig gjennom en skikkelig dritt tid. Kjæresten min gikk fra meg på søndag og fant seg ny type samme kveld, hehe.

 

Må bare spørre deg hva som har funket best for deg regeay?

 

 

Hm. hva som har funket best for meg er å føre en "indre" samtale med seg selv mange ganger om dagen. Å vite hvordan følelsene påvirker det mentale laget. Bevisst unngå romatinske sanger, høre på Raga Rockers - Aldri mer minst 5 ganger om dagen de første 2 ukene.

 

Jeg grein masse, jeg tvang meg selv til å grine noen ganger, for å få ut følelsene. Jeg snakket masse med venner og familie faktisk. og tråden her hjalp meg masse.

 

Om jeg skal påpeke 2 ting som har hjulpet meg, og hjelper meg enda. så er det Nettflørting. Da får du selvbildet ( som er alfaomega) tilbake og tankene over på noe annet. Det andre er trening faktisk. pumpe jern/jogge, både for å få bedre kropp -> bedre selvfølelse og en fin måte å få energien ut på.

 

håper dette hjelper deg litt videre :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar:)

 

Har faktisk hørt på raga- aldri mer en del ganger, og bare synge med så hjelper det jo litt, hehe.

 

Nettflørting har jeg aldri vært noe seærlig flink til så satser heller på no fest eller byen eller noe i den duren:)

 

Men jeg skal jammen meg prøve alt det andre du sa her ( pumpe jern gjør jeg alt) også får man bare håpe det funker:)

 

Har så humørsvingninger at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre ta meg. hehe

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar:)

 

Har faktisk hørt på raga- aldri mer en del ganger, og bare synge med så hjelper det jo litt, hehe.

 

Nettflørting har jeg aldri vært noe seærlig flink til så satser heller på no fest eller byen eller noe i den duren:)

 

Men jeg skal jammen meg prøve alt det andre du sa her ( pumpe jern gjør jeg alt) også får man bare håpe det funker:)

 

Har så humørsvingninger at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre ta meg. hehe

 

 

hehe ja :) kan lik så godt flørte på byen. for min del er det litt vanskeligere nå en det var før, og startet med nettflørting for å komme i siget. :)

 

var på byen igår kveld faktisk og fikk nret til ei jente ;P kyssa a 3 ganger på kinnet og sa hu var søt, fikk nret så gikk jeg hjem ;D skulle møte hu jenta som jeg har snakket litt om tidligere, men pga at veninna spydde overalt og måtte bæres hjem, så møtte jeg henne ikke :/ :p

Lenke til kommentar

Du må også ha i hodet at nedturene kommer. j

 

Jeg har en akkurat nå. nettopp spist godteri og koset meg med middag og xn er på byen og kommer ikke hjem før sent inatt.. hadde gledet meg til å se curious case of benjamin button, men har nå sett 20 min av filmen, og tårene renner ut av øynene, får bølger av tristhet som jeg nå prøver å få knekt.

Så det kommer ikke til å bli lett, men både jeg og dere som leser denne tråden som er i samme situasjon vil få det bra til slutt

Lenke til kommentar

"Godt" å se at at det ikke bare er jeg som ble helt knust når kjæresten fant ut at hun ikke hadde følelser for meg mer. Nå har det gått ca 3 uker? og jeg får fortsatt vondt i magen bare av å tenke på henne, eller se/høre ting som har med henne å gjøre. Så lett skal det ikke være. Det som har hjulpet mest for meg er vel enkelt å greit å være så lite alene som overhodet mulig, når man er alene blir man bare sittende og tenke på fortiden, og det hjelper fint lite. Kom dere ut med venner, ikke sitt alene forran pcen eller se en film, det er bare ødeleggende.

 

Håper alle disse tankene blir borte snart, for det tærer noe jævlig på psyken om dagen... Det er vel derfor jeg sitter her klokken 3 på natten, uten noen sjanse for å kunne sove på en god stund..

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

ja, det er godt å være ute med venner. men en må iblant ta seg inn litt, og da mener jeg det er fint å være hjemme alene ( spes når xn ikke er hjemme)

 

er nok flere en man tror som går igjenom det jeg(vi) har gått igjenom.

Lenke til kommentar
kom igjen :D juble for meg =)

 

Xn flytter ut idag, og er vel stort sett flyttet ut iløpet av helga.

 

Jeg dater jenter som bare det :) og livet er topp for øyeblikket :)

 

det finnes sol bak skyene folkens :p

Jess!!!

 

Håper du finner en jente som du fortjener :)

 

Bare ikke hold kontakt med eksen, det er en tabbe som er lett å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Kan noen slappe meg hardt?

 

for ei stund sia hadde jeg jente her hjemme på besøk, og første gangen jeg hadde møtt a egentlig. endte med at vi kom veldig godt overens, og hu overnatta. hadde jeg villet, hadde vi hatt sex, men neida.. klarte ikke fyre av kula.. altså hu babla om alle gutta som tømte og rømte..

 

"snill/veik" som jeg er så sa jeg at den tid den glede. så endte med 0 sex. dagen etterpå så hjalp jeg xn i 5 timer med å flytte resten av hennes saker ut av leiligheta. 5 timer jg burde brukt på meg selv og eksamenene. klarer ikke si nei.

 

kan noen gi meg råd til hvordan å ikke være så "snill" ? føler det er mye lettere å være "badguy".. høres vel teit ut men.

Lenke til kommentar
Kan noen slappe meg hardt?

 

for ei stund sia hadde jeg jente her hjemme på besøk, og første gangen jeg hadde møtt a egentlig. endte med at vi kom veldig godt overens, og hu overnatta. hadde jeg villet, hadde vi hatt sex, men neida.. klarte ikke fyre av kula.. altså hu babla om alle gutta som tømte og rømte..

 

"snill/veik" som jeg er så sa jeg at den tid den glede. så endte med 0 sex. dagen etterpå så hjalp jeg xn i 5 timer med å flytte resten av hennes saker ut av leiligheta. 5 timer jg burde brukt på meg selv og eksamenene. klarer ikke si nei.

 

kan noen gi meg råd til hvordan å ikke være så "snill" ? føler det er mye lettere å være "badguy".. høres vel teit ut men.

 

Helvete da mann! Pul! Pul! Pul!

 

her snakker vi om DITT ego. Ikke alle andre sitt. Og nå må du for svarte helvete se til å aldri aldri aldri ofre eksen din et fnigg av oppmerksomhet noen som helst gang igjen!

 

makan...

Lenke til kommentar

Jeg vet, om jeg skal være ærlig med meg selv, tror jeg at hver jente jeg har seksuell tiltrekning til, ser jeg som en potensiell partner. og slik bør det IKKE være.

 

Men hvordan kan man bare drite i jentas følelser?:p hvordan får du det til? nå tenker jeg ikke på xns men på alle de andre jentene :p flørter vel med 3-4 jenter akkurat nå, noe som er godt for selvfølelsen. men når det gjelder så viker jeg unna :p

Lenke til kommentar
Jeg vet, om jeg skal være ærlig med meg selv, tror jeg at hver jente jeg har seksuell tiltrekning til, ser jeg som en potensiell partner. og slik bør det IKKE være.

 

Men hvordan kan man bare drite i jentas følelser?:p hvordan får du det til? nå tenker jeg ikke på xns men på alle de andre jentene :p flørter vel med 3-4 jenter akkurat nå, noe som er godt for selvfølelsen. men når det gjelder så viker jeg unna :p

Ved å spille med åpne kort. Dvs, aldri lov noe du ikke kan holde. Utover det så er det tut og kjør. Og... Ikke hold en forelsket jente i håpets hengende snøre. Det fortjener ingen ;)

 

Og... jenter er kåte dyr de også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...