Gå til innhold

nett-tv og Opera


ttsam

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få opp videoklippene til NRK nett-tv i nettleseren Opera. Der bildet skulle komme får jeg bare opp hvit bakgrunn, dvs. at det ikke er noe klipp som starter. Jeg har innstallert flash player. Utover det er det ikke mye hjelp å få fra NRK. Er det noen som har vært borte i dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strålende lenke.

 

Dersom bildet i spilleren blir "hvitt" eller deler av bildet ikke vises før du dobbeltklikker på spilleren og viser den i fullskjerm, bør du innstallere en Windows Media Player-plugin.

 

Last ned Windows Media Player Plugin.

 

:)

 

 

Jeg har vært inne og sett på linken til NRK, men finner ikke noe der som beskriver noen løsning av problemet. Er ikke særlig imponert over denne siden. Andre nettlesere nevnes så vidt. Det eneste svaret jeg får er at jeg skal laste ned Flash player, noe jeg har gjort. Det er ikke bildet som blir hvitt. Det er hvitt fordi det ikke kommer noe bilde, og det hjelper ikke å dobbeltklikke.

 

Nett-tv fungerer i IE, men når jeg velger forskjellige klipp i et program så feiler det ofte og nettleseren starter på nytt. Samtidig forsvinner fullskjermen etter en tid og jeg må dobbeltklikke på nytt for å få den opp. Irriterende! Selv om IE er en møkka nettleser kunne jeg godt levd med å bruke denne hvis den hadde fungert tilfredstillende.

 

 

Jeg har en annen maskin der dette virker i Opera. Jeg bruker samme innstillinger som på denne maskinen så det kan ikke være innstillingene som er problemet. Antar at det er noen programmer jeg kanskje mangler. Jeg har lastet ned Windows media player plugin for Firefox som du referer til, men dette løste ikke problemet.

 

:(

Lenke til kommentar
Snodig. Har du forsøkt med denne? Hvilket operativsystem kjører maskinen din?

 

:)

 

Anbefaler deg også å lese her.

 

Forsøkte plugin til Netscape også, men får følgende feilmelding:

 

 

Error creating process <C:\Windows\INF\unregmp2.exe/Plugin>.

Reason: Systemet finner ikke angitt fil.

 

 

 

Jeg kjører Windows Vista og bruker Media player 11. 

 

Fulgte den siste linken din som førte meg til plugin for firefox som jeg har installert. Forsøkte å endre i advanced config options som foreslått, men får det samme problemet. Ser at det er mange instillinger å forholde seg til, og det er mulig det er en av de, men jeg har ikke greie på hvilke jeg evnt. må endre på eller om det er noen instillinger i Vista jeg må endre  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...