Gå til innhold

Innstalert OS på stasjon D.


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkuratt reinnstalert pc'n, og da klarte jeg å innstalere OS på stasjon D! ifølge datamaskinbehandling så står C som system, D som Aktiv, og K som oppstart!

 

Er dette noe som vil bli et problem for meg? er det mulig å flytte filene over til C?

Men frykter at jeg må innstalere OS på nytt, har jeg rett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet jeg har gjort en del feil ja!

Recoverysak i form av systemgjenoppretting? for noe utover det har jeg nok ikke.

 

Jeg formaterte hardiskene og klarte i samme slengen å slette partisjonen, det var i det momanget jeg gjorde en feil!

Alt for liten C partisjon som du sa, videre fulgte jeg bare det OS CD'n lot meg gjøre.

 

Pc'n er selvbygd for en tid tilbake.

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar

dsk.zip

 

SE på bildene. Du skal skrive 4000 på antall sectors.

 

Lagre, lage en zip file, og vedlegg her. Du skal dobbelt klikk på disk 0 du.

 

Jeg skal forandre på noe, dvs den K: vil bli borte og den C:\ vil bli ca 100 GB. Så du skal kopiere tilbake, og restarte PC-en din, og installere XP som vanlig. Kopiere derfor om du har noe data på K: som du vil ikke miste over til D:

 

Deretter skal du installere på C:. Ikke slette noe partition  men bare formatere under installasjon.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Ok, vedlegger en zip fil......mbrD0-1. Ekstarkt et sted som du kan enkelt finne.

 

mbrD0_1.zip

 

Åpne dskprobe, slik du gjorde sist, med å velge disk 0, ikke forandre på noe som helst, og velg read.

 

Deretter, Overst til venstre på meny, klikk på File og velg Open file. Åpne filen mbrD0-1., som du har ekstraktet.

 

Klikk på Sectors (overst på meny) og klikk Write. Deretter skal du klikk Ok på alle advarsel. Vær Obs. Det skal stå Starting sector to write data 0

 

Lukke dskprobe, restarte maskinen og starte fra XP plate.

 

Du skal se etter at den C: er ca100GB.  Gå videre, og velg en Ntfs formatering.

 

 

Lenke til kommentar

mama mia, du har mistet det du hadde da.

 

Det var ikke så fryktelig mye på D:.

 

Det er det jeg fikk fra deg

 

post-90860-1237931582_thumb.jpg

 

Det betyr at du fikk ikke skrevet det du fikk fra meg.

 

post-90860-1237931595_thumb.jpg

 

Slik du har det nå , er du avhenging av å ha disk 0 for å starte Windows, fordi system filene ble skrevet på D:.

 

Den disk O du nå har, er det original disk du hadde eller det er fra en annen maskin.?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Uansett!

 

Det du kan nå gjøre er:

 

post-90860-1237932353_thumb.jpg 

 

Etter det du ska se en del filer når du åpner D:

 

-kopiere  ntldr  til C:

 

-kopiere  ntdetect.com til C:

 

-kopiere  boot.ini  til C:

 

Åpne boot.ini og forandre slik:

 

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) i alle linjene du ser det. Du skal forandre boot.ini du har kopiert til C: ikke den på D:.

 

Så kontrollere at du har 2 type boot.ini før du går videre.

 

Fra diskbehandling høyreklikk på C: å velg å merke som aktiv

 

Hvis etter du har valgt å starte med disk 1 i bios, skal maskinen starte fra C, og i diskbehandling skal vise C: som system og ikke noe oppstart.

 

Resten kan du fikse i morgen eventuelt, dvs at Disk 0 blir mer ryddet, siden det er ikke så mye å ta vare på den.

 

Deretter kan du resterte maskinen, og velg Disk 1 i diskpriority. 

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Alle filene som lå på E tidligere ligger nå på F, så har filene jeg ikke vil miste fremdeles. om det var de du mente?

 

Edit:

Disk 0 var vel en jeg kjøpte for en billig penge fra en havarert pc.

 

Ok det var bra. Så den var ikke din.

 

 

Da skal du fjerne den eisa saken, slik at du kan bruke den.

 

Men du forandre ikke noe annet nå, enn å gjøre slik som jeg berskriver ovenfor, dvs at du kan starte maskinen fra C;. disk 1..

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...