Gå til innhold

Bluescreen når jeg avslutter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bestemte meg for å ta frem den forrige pc'en min for å se om det fortsatt var liv i den. Etter å ha bootet den opp og oppdatert alle programmene etc. måtte jeg restarte pc'en. Rett etter at det sto ''Avslutter'' popper det opp en liten bluescreen som forsvinner etter 1-2 sekunder. Etter Bs'en booter pc'en automatisk opp igjen (Noe som fører til at jeg ikke kan slå den av skikkelig). Når jeg er tilbake i Windows får jeg opp en feilrapport som sier dette:

 

 

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6001.2.1.0.768.2

ID for nasjonal innstilling: 1044

 

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1000007e

BCP1: C0000005

BCP2: 833969B5

BCP3: ABC3EB68

BCP4: ABC3E864

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

 

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\Mini032309-04.dmp

C:\Users\Kimmi\AppData\Local\Temp\WER-73694-0.sysdata.xml

C:\Users\Kimmi\AppData\Local\Temp\WERA939.tmp.version.txt

 

Les vår personvernerklæring:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=501...mp;clcid=0x0414

 

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første steg for å finne ut av problemet blir da å se til filen som referes til i infoen:

C:\Windows\Minidump\Mini032309-04.dmp

 

Dette er da en såkalt minidump fil som er da en liten porsjon av minnet som er blitt dumpet ut til disk for å kunne gi ekstra infomasjon om hva som forårsaker problemet.

 

Ved å åpne denne filen i en såkalt debugger kan du videre studere de aktuelle minnistrukturene og se på stakken i det feilen intraff og videre avgjøre hvilken handlin som bør tas.

 

Noe mer informasjon om dette kan du finne i en guide jeg har laget under subforumet: "Maskinen fungerer ikke."

Lenke til kommentar

De fleste bluescreen er relatert til dårlige drivere.

 

Jeg ville først installere siste versjon av alle drivere. Siden dette skjer under avslutting av OS'et ville jeg begynt med driver til hovedkortet (system/chipset drivere) og se om det hjelper deretter skjerm og lydkort.

Lenke til kommentar

Jeg har årøvd å oppdatere alle driverene, men det hjalp ikke noe særlig. Jeg prøvde også å installere alle tingene windows update hadde å tilby, men det hjalp heller ingenting. Og guiden din, fenderebest, orker jeg ikke å sette meg inn i. Den eneste andre muligheten jeg ser er å reformatere harddisken. Jeg har en Compaq desktop (som blir produsert av Hp(correct me if im wrong)) og der er det en egen partisjon som heter Recovery, er det denne som brukes til å sette systemet tilbake til fabrikkstandard? Og i det tilfelle, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg formaterer en Compaq?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...