Gå til innhold

Program til å gjøre om noter til tabulatur


hakongram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at guitarpro kan gjøre dette, men kanskje det er minst like mye jobb å skrive inn notene riktig i guitarpro som det å bite tenna sammen og lese notene. Bassnoter er som regel ikke så veldig vanskelige å lese, og du vil raskt merke framgang.

 

Start med å "stave deg fram" i lavt tempo. Det å kunne lese litt noter, er lurt!

Lenke til kommentar

Har du skanner kan du laste ned PhotoScore Ultimate demo'n, da skanner du bare inn notearket, og programmet konverterer disse til midi. Husker ikke helt begrensingene i demoen. Men ihvertfall, midi-fila kan da importeres inn Guitar Pro, voila, man har en tab ^_^

 

EDIT: "Det å kunne lese litt noter, er lurt" -CastorFiber

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
Jeg vil tippe at guitarpro kan gjøre dette, men kanskje det er minst like mye jobb å skrive inn notene riktig i guitarpro som det å bite tenna sammen og lese notene. Bassnoter er som regel ikke så veldig vanskelige å lese, og du vil raskt merke framgang.

 

Start med å "stave deg fram" i lavt tempo. Det å kunne lese litt noter, er lurt!

Gir en tommel opp for denne meningen! Ved å lære å spille etter noter, får du lettere bedre innsikt i hvor alle tonene på bassen ligger, og kan tenke toner istedet for hvilken streng og bånd når du spiller.

Lenke til kommentar

Fingersetting ? Jeg trenger bare å vite hvilke toner jeg skal spille.....tenker du på f.eks en A på E-strengen kontra en åpen A på A-strengen ?? så lenge man får tonene så er det nok ikke store saken å gjøre små endringer i forhold til hvordan man liker å spille det selv...

Lenke til kommentar
Da jeg brukte sibelius og gjorde en enkelt stemme om til tab ble det et kaos uten like... hopp fra 14. bånd til 3., vilkårlig bytte av strenger etc... Det er rart hvis det er lettere å lese enn å lese notene selv, evt skrive tonenavnene under og spille det på den måten.

 

Guitar Pro gjør det meste rett, ingen ville hopp som det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...