Gå til innhold

Kompabilitets-problem? (GF2MX400 & A7N8X Deluxe)


Peat

Anbefalte innlegg

Jeg har for leeeenge (godt over 1 år) siden kjøpt et Point of View GeForce2 MX400 64MB kort som ikke funka på mitt hovedkort (AOpen AK33) fordi den bare støttet kort med "2 bein" (...fikk noe som ligna på døde piksler på skjermen og maskina frøys før win rakk å komme frem til innloggings-skjermen...)

Nå har jeg begynt å gå lei av mitt 8MB Sis kort 8) , og ville gjøre nytte av GF2 kortet, så jeg bestemte meg for å kjøpe nytt hk, cpu og ram :D (skulle bare være hk, meneh... det ene førte til det andre... :p )

Kjøpte da ASUS A7N8X Deluxe som virka ganske bra (klokke mulighetene har den også ;) )

 

(...og nå finnaly over til problemet):

ASUS sier på hjemmesiden at hk'et har AGP 3.0 som GF2MX400 skal støtte (den er AGP 2.0), men på kortet og i manualen står det at det sitter AGP Pro på hk'et... (Har lest på en del sider at AGP kort ikke passer med AGP Pro slot og omvendt - er dette riktig?)

Da jeg satte i GF-kortet starta windows greit, men med så og si samma feilen som på det gamle hk'et... "døde piklser" (jeg har vanlig CRT skjerm!) - jeg kom inn i windows, men med en oppløsning på 640×480 og 8bit farger!! (dette skjedde på TG - nått fønn ætt ål :grumpy: )

Disse innstillingene kjørte på WinXP sin auto-installerte driver - prøvde jeg å endre innstillingene ble skjermen svart...installerte jeg driver fra nvidia kom jeg ikke engang inn i windows etter omstart...måtte gå i safemode og fjerne driveren for å komme inn igjen.

Vel etter TG lånte jeg en god del kort fra kompiser (AGP og PCI bare for å få noe til å funke)...ingen funka...utenom EN! ironisk nok Creative Labs GeForce2 MX200 32MB :o

 

Og noe som stusser meg er at hvorfor i huleste funker GF2MX200 feilfritt, mens GF2MX400...ikke funker?

Er'e kortet mitt som kan være ødelagt? :roll:

 

edit: har ikke oc'et noe som helts... (har rettersagt bare klokket opp til riktig frekvens på CPU'en)

 

-Peat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge karen jeg kjøpte av funka kortet hos han... kjøpte kortet for en billig penge via qxl (ikke le :oops: ) Finnes det ikke et "sånt sted" hvor de skjekker datakomponenter for feil...? Har lest om noen som reparerer harddisker, man sender inn, de redder filer/reparerer disken(e) og man får den tilbake... (hmm...har ikke Lefdal på Alnabru noe sånt?)

 

Noe jeg også redd for er at jeg har klart å ødelegge den selv...det gamle hovedkortet mener jeg bruker 3,3V på AGP porten, mens kortet opererer på 1,5.. (korriger hvis jeg sier noe feil) (det smalt ikke noe eller lukta brent da jeg skrudde på maskina, men det kan ha skjedd :cry:

 

 

-Peat

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...