Gå til innhold

Forum under prøve...!?


Kelsier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enhver klarer å jukse om en vil.

Du er ikke nødt til å gå på forumet selv om du har mulighet. Så vidt jeg vet går grensa ved hjelpemidler som tillater kommunikasjon med andre.

 

Det nærmer seg slutten på siste året på vgs, og karakterene teller mer enn noen gang.

La oss dele ut pc'er til alle elevene, ikke slå av internett, og ikke gidde å følge med hva de foretar seg i det hele tatt..! :D

Lenke til kommentar
Kanskje de har innsett at en del elever bare lurer seg selv ved å sitte og loke på et forum i stedet for å svare på oppgaven?

 

Men joda, det er dumt av dem. Spesielt når de har elever som deg.

 

Får 5 i faget uten å ha benyttet med av muligheten for å jukse en eneste gang ;)

Synes bare det er rart at de gjør det så lett. Det er urettferdig ovenfor de som ikke jukser.

Lenke til kommentar

Juksa meg til karakter 5 i matematikk ein gang. Skulen var jo så dumme at dei gav eksamen frå året tidlegare som mattetentamen. Og den hadde jo eg sjølvsagt funnet på internett, og skrevet inn fasiten i regelboka vi fekk lov å ha med. Men dei hadde faktisk bytta ut nokre få oppgåver. Det var 10. klasse då...

 

Skal ha heildagsprøve i norsk i morgon. Er sikkert slike gamle folk som sitter å holder vakt som ikkje forstår kva forskjellen på word-dokument og eit forum er, så det kan bli kjekt :]

Lenke til kommentar
Det er jo ikke like gøy :wee:

 

Man kommer ikke langt her i verden hvis man bare skal ha det gøy ;)

 

Å bruke sånne programmer, og å bruke forum og annen form for kontakt til å jukse på prøver, er bare å lure seg selv når alt kommer til alt. Joda, du får en bedre karakter, og du kan leve lenge på den, men er det en leveregel du har tenkt å leve etter, så kommer du grundig til kort en dag.

Lenke til kommentar
Er det vanskeleg for folk som til vanleg skriv bokmål å skrive nynorsk, eller omvendt? Eg opplever ikkje dette. Eg skriv nynorsk til vanleg, men tykkjer det er like lett å skrive bokmål. Hmm..

 

Det er nok generelt sett lettere for nynorskbrukere å switche. Vi leser jo bokmål minst like mye som vi leser nynorsk, og vi er vokst opp med å høre mye på bokmålsdialekter.

 

Hadde bokmålsbrukerne vært flinkere til å lese nynorsk fra ung alder, så hadde vi nok hatt mye mindre klaging.

 

(Jeg bytter alltid til bokmål når jeg skriver på forum, men jeg vet ikke helt hvorfor).

Lenke til kommentar

Min guide til tentamen / eksamens juksing:

 

Når lærer går rundt og deler ut kladdeark i starten så siger du bare opp et fint ark med all nødvendig informasjon opp fra sekken og inni kladdearket. Ligg det slik at når du "åpner" kladdearket så har du liksom mulighet til å bla igjennom.

 

Sitt litt borte fra lærere som bryr seg, og bare ease gjennom hele eksamen med all info på etpar 3 kladdeark.

 

Vist du har dette ilag med kompisser, så bytter dere ark med å rope ned eksamensvakten: "Hey, trenger et ark til plx!" Idet eksamensvakten gir deg arket og snur seg, så bytter dere stille og rolig.

Det fungerer selvsagt BARE vist dere ikke har 5 eksamensvakter, og medelever som sladrer.

 

SLIK jeg levde meg gjennom videregående uten å lese til en eneste prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...