Gå til innhold

Problem med explorer.exe


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hver gang jeg åpner den eksterne disken og den ene av de to interne (den uten OS) i explorer går det noen sekund til jeg får melding om at explorer.exe har et problem og må lukkes. Det går fint å bla gjennom diskene med f.eks. Opera viser det seg, så må da må det vel være noe galt med explorer?

Noen som har tips til hva som kan være problemet og en løsning på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe explorer.exe som er det reele problemet.

Normalt sett vil Dr.Watson fungere som default debugger når et program i Windows avsluttes uventet. Denne vil da generere en liten rapport over hva som gikk galt.

 

Man kan også velge å bruke en annen debugger (Feks Windbg) som man kan hekte på explorer.exe når unntaket oppstår og undersøke hvorfor det oppstår.

 

Dog kan det være noe kronglete å gjennomføre feilsøking med debuggere om man ikke vet hva man driver med så det enkleste er rett og slett å bruke Process Monitor til å undresøke de siste stegene explorer.exe foretar seg før treffer unntaket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant fram loggen til Dr Watson nå, og hiver inn det jeg tror er av interesse, men kan finne fram resten også visst jeg må.

Programunntak oppstod:
       Program: C:\windows\explorer.exe (pid=3008)
       Tidspunkt: 01.04.2009 @ 19:20:04.812
       Unntaksnummer: c0000005 (brudd på tilgangstillatelse)

*----> Tilstandsdump av tråd med id 0x7b8 <----*

eax=00000000 ebx=00000003 ecx=00000000 edx=7c90eb94 esi=000feff8 edi=00000000
eip=7c90eb94 esp=0007fef0 ebp=0007ff08 iopl=0         nv up ei pl nz na pe nc
cs=001b  ss=0023  ds=0023  es=0023  fs=003b  gs=0000             efl=00000202

*** ERROR: Symbol file could not be found.  Defaulted to export symbols for C:\windows\system32\ntdll.dll - 
funksjon: ntdll!KiFastSystemCallRet

Er flere 'ERROR'-er som står nedenfor som er det samme bare at destinasjonene er annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...