diZrupt0r Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg har testet litt på dette med å bruke en DLNA-klient (typisk PlayStation 3, Xbox 360, el.) mot NRK Nett-TV. Dette har jeg skrevet en liten guide om i min blogg: FrankBurmo.com » NRK Nett-TV på PS3/XBOX via DLNA Her er noen skjermbilder fra hvordan dette ser ut: En oversikt over RSS-feedene jeg har generert ut fra NRK sine nettsider ligger her: NRK Nett-TV RSS Avspilling på min PS3 fungerer veldig bra. Erfaringer fra folk som har testet ulike former for nett-tv via DLNA mottas gjerne. Endret 22. mars 2009 av diZrupt0r
diZrupt0r Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Skrevet 22. mars 2009 Hvordan blir bildekvaliteten? Videostrømmen fra NRK er vel på 1 mbit/s, så man kan kanskje sammenligne det med VHS-kvalitet.
larsevenes Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Har fått prøvd dette nå. Det fungerer jo egentlig veldig bra. Det jeg lurer på er om kvaliteten web-tv her sendes i er i høyest kvalitet? Når man ser web-tv på pcen kan man jo ta en test for å måle båndbredden. Synes nemlig kvaliteten var noe dårlig, men nå har jo jeg bare en gammel tv også, det kan jo ha noe med saken å gjøre. Også et siste spørsmål. Når jeg setter inn ip adressen til xboxen min i innstillingene på TVersity programmet, fører dette til at media kun deles med min xbox og ikke andre i det lokale nettverket? Ellers takk for enkel og grei guide.
diZrupt0r Skrevet 14. november 2010 Forfatter Skrevet 14. november 2010 Har oppdatert sync-servicen nå, henter nå 1000 kbit/s videostrømmer istedet for 600 kbit/s. I tillegg hentes også programbilder over: Takk for all tilbakemelding forresten, har fått endel e-poster
indahla Skrevet 9. januar 2015 Skrevet 9. januar 2015 Gammel tråd, men forsøker likevel: Fungerer dette på XBOX One? Eventuelt andre løsninger som gjør det?
Max_Drunk Skrevet 20. januar 2015 Skrevet 20. januar 2015 Gammel tråd, men forsøker likevel: Fungerer dette på XBOX One? Eventuelt andre løsninger som gjør det? NRK vurderer å lage en egen app til Xbox One om salgstallet er bra nok. PS4 har. Men en rimelig å god løsning er Chromecast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå