Gå til innhold

Passer delene sammen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har laget meg en handleliste nå.

Har enda ikke valgt PSU, vet ikke hvor stor jeg trenger, så hadde vært fint om noen fortalte meg det :)

Passer delene sammen godt ?

Trenger jeg mer kjøling?

 

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94973.

 

 

Takk :D

 

 

Sorry mac, men gjør nåkk ikke det. Rammen du har valgt er DDR3, hovedkortet du har valgt støtter bare DDR2, så enten må du endre HK eller ram ;)

 

En liten ting til, skal du ikke ha noe strømforsyning? tenker 750watt fra corsair når jeg ser systemet ditt ;D

 

Good luck

Lenke til kommentar

ser relativt fint ut UNTATT:

rammen som han to hakk over meg sa og hovedkorte.

ikke noe feil med det men du vil vel bruke et annet slik at du kan kjøre CrossFire (flere kort som kjører sammen) heter det hos ATI. hos nVidia heter det SLI.

 

du kan se på dise brikkesettene: P45 P35 X35 og X45 :)

 

edit: jeg er treig idag ja..

Endret av Submit
Lenke til kommentar
ser relativt fint ut UNTATT:

rammen som han to hakk over meg sa og hovedkorte.

ikke noe feil med det men du vil vel bruke et annet slik at du kan kjøre CrossFire (flere kort som kjører sammen) heter det hos ATI. hos nVidia heter det SLI.

 

du kan se på dise brikkesettene: P45 P35 X35 og X45 :)

 

edit: jeg er treig idag ja..

 

 

ja stemmer det han sier. Trur ikke han får bruk for crossfire da xD^^ 4870x2 rocks ;D

 

Du må uansett kjøpe større psu om han har det i tanken (1000watt). Evt om du ikke gjør det, så må du vertfall bytte seinere i tiden når du evt måtte kjøpe et til skjermkort.

 

Edit:

 

Men vil uansett lønne seg å velge et crossfire kort fremfor et SLI, siden da har du vertfall muligheten senere å oppgradere

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar

Selv om det står 1333mhz. på HK's spesifikasjoner betyr det at kortet i teorien er i stand til å kjøre med DDR2 RAM på den hastigheten selv om dette faktisk ikke eksisterer.

 

Hvis du skal klokke prosessor så vil nok en tredjeparts CPU-kjøler være kjekt å ha, og hvis du har råd så kan du like greit slenge med en kjøler i samme slengen da Intel sine boxed-kjølere visstnok ikke er særlig å skryte av. (Bruker utelukkende AMD så jeg har null erfaring med disse)

 

Noctua lager noen kvalitetskjølere som du kan se nærmere på. F.eks denne.

 

4870x2 blir foresten også brennhett så ikke spar på kjøling ;)

 

En liten tanke OT, quad SLI eller Crossfire (2xdobbeltkjerne) har jeg hørt mye rart om. Hvorfor ikke 2xGTX285 i SLI? Da vil du nok kunne blåse bort det meste av motstand i en god stund fremover. Men hvis du først har så mye penger å "sløse" bort så hvorfor ikke bare gjøre som alle andre å gå for "top notch" i7 system?

 

Hvis du skal kjøre alt dette så må du nok revurdere PSU enda en gang :whistle:

Lenke til kommentar

Akkuratt nå så er budsjettet på 14k, men jeg tenker litt fremover også.

At jeg kan enkelt oppgradere den litt.

 

Tror heller ikke jeg skal prøve meg på overclocking. Har liten erfaring med pc, så vil ikke gamble på det:P

Endret av SindreVA
Lenke til kommentar
Ok, kunne noen funnet et rimelig hovedkort som støtter rammen og crossfire da? :p

Jeg forstår meg ikke helt på disse hovedkortene

 

Kjøp heller bare mer av den Twin2x 6400 rammen du hadde. DDR3 er det ikke vits med enda. HK med ddr3 støtte og socket 775 er enda bare dyrt.

 

Billigste vil være å velge eks dette kortet:

 

Asus p5q

 

Kortet har Crossfire og kjører DDR2 ram, men om du spiller så klarer du deg lenge i massevis med ddr2 ram.

 

Kjører 6 gb av den 6400 rammen du har selv, en overklokket E6600 på 3.6 ghz, og GTX295. Er for å si det sånn enda ingen spill som stopper meg fra å kjøre alt på max, med en oppløsning på 1920x1200... Så ddr3 per idag er bare en stor lang bajas i mine øyne..

 

Gjør det billig heller.

Lenke til kommentar
Selv om det står 1333mhz. på HK's spesifikasjoner betyr det at kortet i teorien er i stand til å kjøre med DDR2 RAM på den hastigheten selv om dette faktisk ikke eksisterer.

 

han har DDR3 ram i handle vognen :)

Er fullstendig klar over det :) Men siden 1333mhz er kjent som DDR3 så kan det tolkes i den retning at kortet støtter DDR3.

Lenke til kommentar
Akkuratt nå så er budsjettet på 14k, men jeg tenker litt fremover også.

At jeg kan enkelt oppgradere den litt.

 

Tror heller ikke jeg skal prøve meg på overclocking. Har liten erfaring med pc, så vil ikke gamble på det:P

 

Edit: endret hardisk og la til kabinett siden det glemte jeg av :p

 

Ok du sier 14 K faktisk.

 

Her er ideen da:

 

Icore7 pakke

 

Skjerm

 

Strømforsyning

 

Kabinett (bra kjøling)

 

Harddisk

 

Microsoft Sidewinder

 

Skjermkort

 

Dette er alle de delene du "trengte" som jeg så i handlelisten din. Bare med en vri som kommer til å gi BRUTAL ytelse(fremtidsmessig også).

 

Total pris:

 

Best.ref.:

Varer: 11.155

Miljøgebyr: 24

Frakt: 368

Oppkravsgebyr: 37

MVA: 2.896

Totalt: 14.480

 

Blir 480 kr over budsjett, men med tanke på hva du får for pengene, er det verdt det.

 

Der har du systemet du skal velge, om du har 14000 å bruke ;)

 

Edit igjen: Eventuelt kan du gå for dette kabinettet. Det er 100 kr dyrere da.

 

Kabinett 2

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar
Aha! :D

Takk for forslag, skal bare se litt rundt før jeg bestemmer meg :)

Men vet du hva forskjellen på Sapphire Radeon HD 4870 X2 og PowerColor Radeon HD 4870X2 er ?

 

Er bare forskjellig produsent, noen produsenter velger å legge til litt programvare /evt spill med i esken når du kjøper deres kort, mens andre dropper det for å kunne stille ned prisen. Utover det så er kortet akkurat det samme.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...