Gå til innhold

er denne gaming pcen bra?(10000,-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en knallbra gaming PC. Må gjerne dytte på flere disker og mer ram med tiden som kommer. Ellers trenger vel skjermkortet en oppgradering til neste høst når nye spill kommer, men den tid, den sorg ;)

Mitt tips til deg: hold deg til budsjettet ditt. Enkelt og greit.

Skrevet

Hva i alle dager har spillet og headsett med oppsettet av selve maskinvaren å gjøre? :)

Nei, jeg hadde ikke endret på rare greiene. Min PC greie er å få de så stille, miljøvennlige og lite effekthungrige som overhode mulig. Det skjønner jeg ikke er særlig aktuelt for deg da du leter etter en gaming PC, som er det stikk motsatte.

Skulle jeg endret på noe, ville det vært kabinettet først og fremst. Antec P182. Uten tvil. Så hadde jeg kjøpt et kjipere skjermkort, bare fordi det trekker mindre strøm og kan ha passiv kjøling. Minnet, mye minnet på høy standard klokk. Ingen OC i det hele tatt.

Store disker, green power, og kanskje en minnekort leser fordi det er kjekt å ha.

Skrevet
Kan du ikke heller ta deg en titt på denne da?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432830

Tror ytelsen her i spill skulle parkere den andre du fant fram, også sparer du 500 spenn ;)

Enig. Det var en flott spill maskin. Kjøp den om du har 10.500,- kr. Men ikke gå over budsjettet. Om du er i tvil for hvordan du bygger maskinen, kan du spandere noen kr på at komplett gjør det. Hvis du vil lære noe, kan jeg garantere deg at det er som å bygge lego, bare med fin-elektronikk. Ikke legg delene på stueteppet og ta av deg ullgenseren ;)

Skrevet
har ikke tid til å bygge..

Haha.. Ja da har du virkelig dårlig tid. Men du er da klar over at du gir totalt beng i ytelsen du KAN få om du har TID til å bygge selv? Det er tross alt snakk om RADIKALE ytelsesforskjeller. Som lada og ferrari vil jeg påstå.

Skrevet (endret)

tar jo kun 2 timer å bygge en slik pc som det fra opppakking til ferdig system med vista innstalert, og da er det gjort skikkelig, men beskrivelsen ved bildet var veldig villende hvis en leser litt lengre ned. Uansett vill jeg ha sett på Samsung f1 750gb. for å få litt plass. ;)

Ellers så ser det oppsettet greit ut ;)

Endret av Phinex
Skrevet
tar jo kun 2 timer å bygge en slik pc som det fra opppakking til ferdig system med vista innstalert, og da er det gjort skikkelig, men beskrivelsen ved bildet var veldig villende hvis en leser litt lengre ned. Uansett vill jeg ha sett på Samsung f1 750gb. for å få litt plass. ;)

Ellers så ser det oppsettet greit ut ;)

Ja, det er jeg helt enig i. Vi kan da ikke tvinge kjøper til å bygge selv, men vi kan anbefale. Og hvis trådstarter har tid, er det mange tråder her på forumet med "hjelp til å bygge maskinen" slik at alt faller lett på plass.

Og brukermanualen til hovedkortet gir som regel alle svar, hvis man husker å åpne den. Ser på meg selv som erfaren PC bygger, men brukermanualen tar jeg alltid frem og etterkontrollerer ting. Mulig det er hysteri og ikke særlig nødvendig, men det synes ikke jeg :)

Skrevet

Hvis du tar utgangspunkt i den første du linka til, og velger 1GB grafikkminne på 4870 for 139kr mer, så har du det=)

Skrevet

hei, jeg skal også bygge pc. og så på den sistnevnte som jeg synes var ganske bra.

men skal bygge selv, og har orginal XP, slik at jeg dropper den tusenlappen den vista Oset koster. må vel være billigere å bygge alt selv?

Skrevet (endret)
hei, jeg skal også bygge pc. og så på den sistnevnte som jeg synes var ganske bra.

men skal bygge selv, og har orginal XP, slik at jeg dropper den tusenlappen den vista Oset koster. må vel være billigere å bygge alt selv?

Mja, når jeg snakker om ny pc til folk så tar jeg det som en selvfølge at de skal bygge. Tenker ikke lengre på om det er billigere, det blir alltid bedre uansett . Også er det jo billigere, det finnes så og si få eller kanskje ingen ulemper med bygging så lenge du vet hva du gjør. Går det noe galt er det sånn du lærer.

Når du kjøper ferdigbygd så ber du om konflikter i systemet, problemer og masse unødvendig stasj med en hel haug av begrensninger og ofte også ett helt inniheita system når ting skal byttes eller oppgraderes.

Når det gjelder vista og xp skal jeg ikke nevne mer, men jeg har aldri betalt og alle vistaer jeg kjører er lovlig nok for Windows update , og da funker det for meg. ;)

Jeg vil også kalle meg en god erfaren pcbygger. Og den greia du beskriver med å se etterpå i boka ved kontroller og feilsøking tror jeg veldig mange kjenner seg igjen i , andylove ;)

Endret av Phinex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...