Gå til innhold

Kan Norge komme seg ut av unionen med dannmark i Europa Universalis 3?


Anbefalte innlegg

Som sikkert mange kjenner til var Norge i en union med dannmark på 13 hundre tallet.

Spillet Europa Universalis tar sted i Europe (og mange andre steder i verden som Amerika)

 

Jeg har lyst til å være Norge men ikke være i noen union med Dannmark eller sverige. spillet begynner i ca 1320 og slutter i ca 1820, hvis jeg husker rett, så ingen av tidsperiodene inneholder et fritt Norge.

Noen som vet hvordan man bryter seg ut av unioner? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sikkert mange kjenner til var Norge i en union med dannmark på 13 hundre tallet.

Spillet Europa Universalis tar sted i Europe (og mange andre steder i verden som Amerika)

 

Jeg har lyst til å være Norge men ikke være i noen union med Dannmark eller sverige. spillet begynner i ca 1320 og slutter i ca 1820, hvis jeg husker rett, så ingen av tidsperiodene inneholder et fritt Norge.

Noen som vet hvordan man bryter seg ut av unioner? :)

 

Norge var ikke underlagt Danmark før i 1536. 1319 er det vel en personalunion eller noe, men det er vel like med mye Sverige som med Danmark, vel det er jo bare å sjekke på wikipeidia om slike ting :)

Lenke til kommentar
Som sikkert mange kjenner til var Norge i en union med dannmark på 13 hundre tallet.

Spillet Europa Universalis tar sted i Europe (og mange andre steder i verden som Amerika)

 

Jeg har lyst til å være Norge men ikke være i noen union med Dannmark eller sverige. spillet begynner i ca 1320 og slutter i ca 1820, hvis jeg husker rett, så ingen av tidsperiodene inneholder et fritt Norge.

Noen som vet hvordan man bryter seg ut av unioner? :)

 

Norge var ikke underlagt Danmark før i 1536. 1319 er det vel en personalunion eller noe, men det er vel like med mye Sverige som med Danmark, vel det er jo bare å sjekke på wikipeidia om slike ting :)

 

Liten bom med årstall men det var nesten :)

vet du hvordan man kommer seg ut av unionen på spillet? :)

Lenke til kommentar
Måten dette gjøres på er enkel:

 

1 : Fornærm danskene slik at du har -200 i relation

2 : La danskekongen dø

3 : Personunionen oppløses

4 : Fritt Norge!

5 : Ta over verden!

haha, enkel og grei plan :p:)

Er det noen måter å ''speede'' frem dødsfallet til danskekongen? ellr må jeg vntei 50 år? :)

 

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...