bkf_94 Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Som sikkert mange kjenner til var Norge i en union med dannmark på 13 hundre tallet. Spillet Europa Universalis tar sted i Europe (og mange andre steder i verden som Amerika) Jeg har lyst til å være Norge men ikke være i noen union med Dannmark eller sverige. spillet begynner i ca 1320 og slutter i ca 1820, hvis jeg husker rett, så ingen av tidsperiodene inneholder et fritt Norge. Noen som vet hvordan man bryter seg ut av unioner? Siter Lenke til kommentar
farballa Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Som sikkert mange kjenner til var Norge i en union med dannmark på 13 hundre tallet.Spillet Europa Universalis tar sted i Europe (og mange andre steder i verden som Amerika) Jeg har lyst til å være Norge men ikke være i noen union med Dannmark eller sverige. spillet begynner i ca 1320 og slutter i ca 1820, hvis jeg husker rett, så ingen av tidsperiodene inneholder et fritt Norge. Noen som vet hvordan man bryter seg ut av unioner? Norge var ikke underlagt Danmark før i 1536. 1319 er det vel en personalunion eller noe, men det er vel like med mye Sverige som med Danmark, vel det er jo bare å sjekke på wikipeidia om slike ting Siter Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Som sikkert mange kjenner til var Norge i en union med dannmark på 13 hundre tallet.Spillet Europa Universalis tar sted i Europe (og mange andre steder i verden som Amerika) Jeg har lyst til å være Norge men ikke være i noen union med Dannmark eller sverige. spillet begynner i ca 1320 og slutter i ca 1820, hvis jeg husker rett, så ingen av tidsperiodene inneholder et fritt Norge. Noen som vet hvordan man bryter seg ut av unioner? Norge var ikke underlagt Danmark før i 1536. 1319 er det vel en personalunion eller noe, men det er vel like med mye Sverige som med Danmark, vel det er jo bare å sjekke på wikipeidia om slike ting Liten bom med årstall men det var nesten vet du hvordan man kommer seg ut av unionen på spillet? Siter Lenke til kommentar
keitran Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Måten dette gjøres på er enkel: 1 : Fornærm danskene slik at du har -200 i relation 2 : La danskekongen dø 3 : Personunionen oppløses 4 : Fritt Norge! 5 : Ta over verden! Siter Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Måten dette gjøres på er enkel: 1 : Fornærm danskene slik at du har -200 i relation 2 : La danskekongen dø 3 : Personunionen oppløses 4 : Fritt Norge! 5 : Ta over verden! haha, enkel og grei plan Er det noen måter å ''speede'' frem dødsfallet til danskekongen? ellr må jeg vntei 50 år? Takk for svaret Siter Lenke til kommentar
keitran Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Kongen må nok dø av naturlig årsaker. Bruk tiden frem til det til å oppgradere, forske og kolonisere lappland (evebtuelt Kola-halvøya hvis du spiller In-Nomine med Whole World mod) Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.