Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem å sette opp DMZ fra BKK!


Anbefalte innlegg

Jeg har modem og internett fra BKK, de tillater ikke å åpne porter direkte fra modemet vi har fått utlevert, vi må gjøre dette selv, med DMZ, så vi må ha egen router. Guiden fra bkk har jeg funnet fra sidene deres: http://www.smartehjem.no/Bredband/teknisk.htm#faq2

 

Jeg mente jeg hadde fulgt guiden til punkt å prikke, men tydeligvis ikke!

ettersom jeg har prøvd å fikse dette problemet i evigheter no, trenger jeg hjelp fra høyer makter, nemlig dere!

Slik ser oppsettet mitt ut på min D-link DIR-635, Wlan:

370054.jpeg

Er det noen feil på innstillingene der?

 

Her er ett bilde fra port som jeg har prøvd å forwarde, samt IP fra CMD :

370055.jpeg

 

 

Her er resultatet fra canyouseeme.org:

370056.jpeg

 

Håper virkelig dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slått av brannmur på lokal maskin, jeg haket av bak portene som skulle forwardes, ingenting funker!

 

forøvrig står det: allied telesyn på routeren.

Hater DMZ, hadde vært enklere om jeg kunne åpnet direkte i modemet til BKK.

Routeren jeg har koblet til BKK er Dlink som nevnt i første post.

 

Er det noen andre ting som kan gjøres, om dette ikke funker ?

Har pvøvd å skrive inn DMZ info i : kontrollpanel - internett - wan - egenskaper - tcp/ip - egenskaper. Dette resulterte til 0 internett.

(behøver bare å ha tilgjenglige porter på en maskin)

Endret av spelly
Lenke til kommentar

Om du kun skal ha dmz på en maskin, så kan du gjøre slik som meg. Skrive inn IP-adressen på egenskaper for nettverkskortet ditt.

 

Statisk IP Adresse

IP adresse: 192.168.80.80

Subnett maske: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.80.1

Primary DNS Server: 62.97.193.3

Secondary DNS Server: 62.97.193.53

 

Deretter ha en software-brannmur hvor du blokkerer portene selv.

Endret av WhiteKnight
Lenke til kommentar

Det høres ut som du har ein konflikt mellom DHCP serveren på routeren og DHCP serveren på router/modemet. Trur det er grunnen til at du ikkje får nett ved å kjøre den ipen på pcen mens du er kobla til D-Link.

 

Har du forresten tilgang til modem-routeren din fra BKK?

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Når du sitter opp dlinken din til å bruke x.x.80.80 så har bkk som standard åpnet alle porter på den ipen. Dvs alt går igjennom til dir-635'n din.

 

Om bilde to fra dlink config'n stemmer så har du ikke krysset av helt på vestre side. Det må du gjøre for at den skal aktivere oppsettet på hver portforwarding du har gjort.

 

Jeg hadde bkk kabel før og kjørte alt slik, men på min dir-655 måtte jeg porte igjennom på firewallen også. Skal ikke være nødvendig å bruke dmz så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Det høres ut som du har ein konflikt mellom DHCP serveren på routeren og DHCP serveren på router/modemet. Trur det er grunnen til at du ikkje får nett ved å kjøre den ipen på pcen mens du er kobla til D-Link.

 

Har du forresten tilgang til modem-routeren din fra BKK?

routeren fra bkk, er her i huset ja! skulle helst fått koblet DMZ på dlinken, slik at jeg slipper å strekke kabler, men hvis dette ikke er mulig (som er føkket i min mening) er det ikke noe å gjøre med det

Lenke til kommentar

okei! jeg dro en kabel ned til rommet hvorPCen stod, tok inn innstillingene som er oppgidd på smarthjem (Siden til bkk). Sjekk dette bildeT: 370575.jpeg

 

jeg har slått av trend micro PC cillin,og ms sin standard brannmur, ingen porter er enda åpne. har jeg forstått dere riktig, skal alt være åpent no!

Endret av spelly
Lenke til kommentar
Ingen som kan hjelpe guten?

 

 

Som nevnt tidligere, det er ikke sikkert at DMZ er aktivert i ruteren, hadde 3 stk med feil etter hverandre fra BKK, samme ruter som du.

 

den ene var det 1Mbit mindre enn det jeg skulle ha, den andre kom ikke jeg på nettet med, den tredje var det noe galt med wlan-delen.

 

RING bkk og hør med dem, de feilsøker på ett minutt(går på ruteren din mens du venter)...

 

 

lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...