Gå til innhold

StarWars Galaxy (online)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg lurer på om noen har noe positivt / negativt og si om SWG?

jeg husker jeg spillte sånn 14 dagers trial på det men fikk aldri tid til å sette meg ordentlig inn i spillet pga wow, men med 3 år med wow så er jeg ganske lei det og vil heller prøve meg på noe nytt..

jeg er ganske så stor star wars fan så jeg synes star wars galaxy var litt artig da..

men er det noen grunner for at jeg burde skygge unna dette RPG spillet eller er det bare positive ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg spilte det, og likte det veldig godt, da det var mye større frihet enn i WoW. Men så kom det en patch som forandret store deler av spillet og gjorde at man måtte velge klasse i begynnelsen av spillet, i stedet for å utvikle seg etterhvert, og da var det for meg, ødelagt, og jeg spilte det aldri igjen etter første dag. Vet ikke hvordan det går nå, men det skal være relativt likt WoW.

Skrevet

Har aldri spilt det selv, men har hørt veldig mye positivt om det den første tiden. Problemet var når de krevde at man valgte klasse i starten, og tar jeg ikke feil kunne man nå velge å være jedi fra start i stedet for å bli det etter å ha spilt i månedsvis. Ganske mange spillere ble mildt sagt forbannet da.

Men liker du Star Wars og trenger et online-spill bør du holde et øye med Star Wars: The Old Republic. Det foregår rundt samme tid som Knights of the Old Republic, men er et MMO. Og ja, selvsagt laget av BioWare. ;)

Skrevet

flere som har erfaring fra dette spillet?

har spillt old republic etc :)

men vil ha et spill der jeg kan velge litt mere som i starwars galaxy :)

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg har enda den gamle SWG esken liggende på hyllen.

Spillet i sin startsfase var det beste MMO-spillet i historien noensinne. Ingen over ingen ved siden. Si hva du vil men SWG hadde mest potensiale av alt som er og var.

MEN, Sony Developers (folkene bak) hørte ikke på sine spillere, fikset ikke bugs, gjorde drastiske endringer som nevnt tidligere iforhold til å kunne velge eksempel "Jedi" som class. Noe som i starten var helt ukjent for 99% av spillerene om hvordan man ble. La ut et hav av tilleggspakker.

Til slutt ble SWG en pakke av bugs og utilfredsstilte spillere som hadde fått nok.

SWG døde fort ut og per i dag er jeg usikker på hvor mange spillere som enda befinner seg i spillet. Definitivt ikke nok til å fylle ut de store byene som galaxen har å by på, noe som gir LITEN vits i å spille.

JEG LEVER I HÅP OM ET STAR WARS GALAXIES 2! *håper på developers bønn*

Men over til det positive. Imotsetning til WoW så kan man være mye mer spesifikk på professions og classer. Arkitekt (bygge store bygning, hus og baser o.l. - disse kan du også innrede veldig detaljert), entertainer som innbærer å kunne danse eller spille instrumenter o.l., noe som fører til en combat\pvp\pve buff. Dette skapte stor stemning i såkalte Cantina/kantiner/barer. Når det var større mengder folk selvsagt.

Står mer om dette her: http://www.swgalaxies.net/database/index.php?id=89

Det finns utrolig mye mer enn hva jeg forklarte nå men det ville blitt en altforlang og trøtt post for øyet. : P

En annen ting som ikke mange andre spill har å by på er fra JTL-Jump To Lightspeed ofcourse. Eige et ship\fly. Hvor du kan skifte så og si hver eneste DEL på hele flyet\skipet. Fly rundt i outer space med flere andre spillere i samme skipet, hvis skipet har kanoner så kan de enkelte styre hversin kanon osv. Veldig komplisert og elskverdig. Quests, random pve og PVP Combat kan du finne her.

Kunne snakket om SWG i flere døgn i strekk. Det er altformye å ta fatt i. : )

Noe spesielt du tenkte på? :p

Endret av Julepils

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...