Gå til innhold

Hvordan lage fragmovie i cs:s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har lenge prøvd å lage en fragmovie i counter-strike: source.

Jeg brukte fraps i begynnelsen, men fant ut at det er en innebygget recorder i source spillene på steam.

Å recorde "demoen" gikk helt fint og jeg klarer også lett å åpne den og se den i css.

Men det er selve "konverteringen" fra .dem til .avi eller om til mange screenshots som er problemet.

Det er jo to muligheter, du kan enten konvertere demoen over til .avi, eller du kan ta screenshots (altså at css tar mange tusen bilder av klippet du skal ha).

Problemet er at når jeg gjør som i denne videoen her, og tar screenshots av hele klippet som varer i 20 min, så tar bildene til sammen ALT FOR MYE plass og det tar ekstremt lang tid å ta alle disse screenshotsene.

Når jeg velger å konventere demoen direkte over til .avi skjer akkurat det samme, filen tar for mye plass og tar i tilleg veldig lang tid. Jeg vet det går an å bruke diverse codecs, men mangen av disse funker ikke og jeg har også lastet ned nye codecs som heller ikke har hjelpet.

Hvis noen kan skrive en VELDIG detaljert guide om hva du/dere gjør når dere lager en fragmovie(Fra begynnelsen når du recorder til .dem, til slutten når du render den med video redigerings programm), slik at jeg vet hva jeg burde gjøre hvis skal "konvertere" demo-filen på 20 min til film, så hadde det vært veldig fint hvis noen gidder å gjøre arbeidet :roll:

I tilleg er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal ha options/instillingene på i virtualdub, hvis noen kunne gidd noen tips der også...

Til video redigering osv. bruker jeg sony vegas 7, og der lurer jeg litt på hvordan du får fargene på videoen til å se bedre ut, noen sier du må bruke color correction eller noe sånt i vegas for å endre fargene på videoen. kan noen gi noen tips om det? :dontgetit:

Og til slutt lurer jeg på om dere har noen spesielle tips til å finne musikk som er lett å "synce" til kill's-ene i fragmovie's...

OPPSUMERING:

- Source recorder...

- Virtual Dub(instillinger osv...)

- Color correction( eller noe som bedrer fargen på videoen osv.) i vegas...

- Syncing av musikk...

Jeg vet det er en del spørsmål, men jeg har lest så mange tutorials på engelsk nå som aldri funker at dette er mitt siste forsøk på å få det til...

Men jeg TAKKER :D :!: :thumbup::new_woot: til svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet at en del venner av meg lager frag movies da de syns de har en liten fin bunke med uber kills. Uansett så recorder de i steam, MEN de bruker et program som heter "FRAPS" til å recorde fra steam recorden da disse fraggene tar plass.

Fraps er et recording program som lager avi. filer, men NB! Det tar mye plass. Filme i 2-4 minutter kan forte koste 40-50 gig tror jeg. Så vær sikker på å fraps fraggene og ikke de 2 minuttene du sitter bakom kassa og lurer på om de kommer.

bare google litt på fraps du.

Skrevet
jeg vet at en del venner av meg lager frag movies da de syns de har en liten fin bunke med uber kills. Uansett så recorder de i steam, MEN de bruker et program som heter "FRAPS" til å recorde fra steam recorden da disse fraggene tar plass.

Fraps er et recording program som lager avi. filer, men NB! Det tar mye plass. Filme i 2-4 minutter kan forte koste 40-50 gig tror jeg. Så vær sikker på å fraps fraggene og ikke de 2 minuttene du sitter bakom kassa og lurer på om de kommer.

ja jeg brukte det før, men det begynner å lagge når jeg tar opp fra demoen med fraps. Har du noen tips til å få det mer "smooth"?

Og jeg ser at de fleste som lager pro css movie bruker source recorderen og ikke fraps som f.eks i denne videoen her som han sier i slutten hvilke programmer han har brukt, der står det ikke fraps, og i en del andre movies står det heller ikke at de har brukt fraps...

Jeg bare føler at det er NOE, en bitte liten ting jeg gjør feil når jeg bruker source recorderen, siden det er så sykt mange som bruker det og får det bra til... :hmm:

Skrevet

Men vet du om noen gode tips til sony vegas 7??

Skrevet

Men vet du om noen gode tips til sony vegas 7??

Jeg har desverre ingen kunnskaper i video mekking, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å lære det. Kanskje det er noen andre her som er gode til å lage fragmovies som kan lage en guide med bilder og det hele slik at flere kan produsere fragmovies? Jeg ville ivertfall ha rapportert den guiden som sticky.

Om laggen i fraps, jeg tror det har noe med at du bruker fraps demo versjon. Sikkert et eller annet fanteri med det slik at du skal kjøpe. Men ville nok lastet ned full versjon av Fraps, og renset disken hvor filmene skulle ha lagt seg slik at du har god plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...