Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikkje installert windows på ny pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bygd meg ny pc, men brukte hardiskene fra den gamle. Når eg starta opp funka ikkje det. Sjøl om det ikkje virka logisk tenkte eg at eg skulle prøve og formatere. Men, det funka ikkje heller, med ein gang han prøva og loade windows instalasjonene får eg opp følgende bluescreen: BAD_POLL_HEADER

Der sto det og at eg skulle prøve og slå av cache og shadowing, så slo eg av cpu intern cache i bios, men det hjalp ikkje. Har søkt litt på windows support, men der sto det spesifikt for kvert opprstivsystem. Eg fikk samme bluescreen på både vista og xp instalasjon.

Håpa nokken kan hjelpe meg har sykt lyst og prøve ut nye pcen :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg kan huske har Badpollheader noe med driverfeil.(mulig jeg tar feil her).

Vet ikke om du har prøvd det, men hvertfall noter feilkodenesom er i BSOD og søk i google og evt legge de ut her ;)

Skrevet

Kom nettopp inn på instalasjonen, men det endte i blue screen som eg frykta. Koder: 0x00000024 (0x001904AB, 0x8AF8BB78, 0x8AF8BB74, 0x898FC8AC)

Fra før av når eg ikkje kom inn på istalasjonene huska eg bare koden:0x00000019

Skrevet

Det virker sannsynlig. Søk på feilkoden (0x00000024) på Google gir bl.a.:

Definition: STOP 0x00000024, 0X0000024, 0X24 or NTFS_FILE_SYSTEM

Applies to: Windows XP and other operating systems.

This stop error means that your ntfs file system is corrupt (damage in the file system, bad hard drive data, corrupt SCSI or IDE drivers or a corrupt ntfs.sys file).

Du sier du har benyttet gamle harddisker. Er dette IDE eller SATA? Hvis IDE, er jumpere satt riktig og harddiskene koblet riktig til signalkabelen? Hvis SATA, har du forsøkt med annen SATA-kabel? Sjekk også at kabler har god kontakt.

Reformaterte du harddisk før forsøk på instalalsjon?

Har du sjekket RAM for feil (mange feilmeldinger kan trigges av ram som snubler)?

Skrevet
Eg har prøvd med fleire hardiska. At det e rammen som svikta e meir sannsylig.

Er det IDE eller SATA?

Og hvordan er de koblet til. Sjekket at signalkabel er ok og at jumpere for IDE er satt riktig (og signalkabel er satt rett vei)?

Skrevet
Reformaterte du harddisk før forsøk på instalalsjon?

Har du formatert disken?

Hvis ikke, så gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...