Gå til innhold

Hva har skjedd det siste året?


Anbefalte innlegg

Hallo godt folk! :)

 

Fikk lyst å prøve meg på wrath of the leech king. Nå er det vel ca akkurat et året siden jeg sluttet å spille, siden det har jeg ikke følgt med i wow verdenen what so ever. Så jeg lurer litt på hva som har skjedd i mellomtiden, hvordan tilstanden er at the moment.

Tidligere spilte jeg som warlock, de var helt ok når jeg sluttet. Er det blitt nerfet eller buffet mens jeg var borte? Jeg lurer litt på å starte en rogue eller shadow priest også, hvordan ligger det an med dem for tiden?

 

Til slutt hvilken klasse er det som suger mest og hvem er det som sitter på tronen som de mest overpowerede jævlene?

 

Tjohei og takk for meg! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rogue er like overpowered som det har vært siden 2003

 

Shadow priest er ATM en av de beste DPS klassene når det kommer til PvE, men veldig svak i PvP (shadow)

Disc fynker jo såklart 2v2 med rogue/warlock

 

Enhancement Shaman er den som sliter mest atm, men de blir buffet i 3.1 så får se hvordan det blir da.

 

DK/rogue/paladin/feral druid er sterke atm

 

Healers: Resto shaman/Holy paladin er nok de beste, resto druid blir buffa litt i 3.1, disc priest er som sagt bra med noen klasser 2v2, men synes ikke de er noe spess i 3v3/5v5

 

Jeg driter i om noen andre her er uenige i det jeg sier, dette er mine meninger.

Endret av zoby
Lenke til kommentar

TS: Tenker du å gå for PVE eller PVP? Akkurat starta opp igjen selv, og har fått inntrykk av at hunter, DK og paladin og druid er bra i PVP om dagen hvertfall:) Hvis du ikke har spilt på et år, og ikke har fulgt med i det HELE tatt, så har du kanskje ikke hørt om DK? hehe. Death Knight! Vil du slippe å levle 1-55 kan du jo starte en DK! Levler en nå, og det eier ganske hardt!

 

Zoby: Er du fremdeles på Stormscale? :) Lenge siden...

Lenke til kommentar
Jeg driter i om noen andre her er uenige i det jeg sier, dette er mine meninger.

 

Hehe!

 

Warlocks gjør det bra i PVE, og blir voldtatt i PVP! DEATH KNIGGTTT OVARPOWARD.

 

Jeg spiller 2v2 med en Warlock atm, jeg er selv balance druid. Må si at en warlock med 800 resi tåler mer enn nok med soul link ;)

Lenke til kommentar

Når du kommer opp i meget høy resi så er det lite vits å komme og skal prøve å nuke noen.. Så når du får gode items blir jo det mer balansert i PVP:p

 

Som sagt tidligere er det jo litt forskjell på PVP og PVE. Rogue vil bli bedre i PVE noe som de trenger når 3.1 kommer. Nå ligger vi egentlig på bunn vist de andre i raidet vet godt hva de gjør. Kan vell ikke si så mye om Shadow Priest siden jeg bare spiller Rogue:) Men classen har blitt litt gøyere å spille siden du har litt mer abilities å holde styr på, i forhold til bare å spame en knapp slik som det var før:p

Lenke til kommentar

Tja, vil si:

 

Warriors PvE: Gjør bra skade som fury og som tanks har de fått en dps boost

PvP: Mange surver, men de som er bra gjør det bra.

 

Warlocks PvE: Gjør bra skade, men nå som affliction.

PvP: Kanskje de mest sårbare for øyeblikket helt til du får übergear?

 

Shamans PvE: Som healers funker de bra som de alltid har gjort, elemental har fått en dps boost og gjør det kjempebra, enhancement er noe under de to andre specsa. Bidrar fortsatt knallbra til raids med totamz osv.

PvP: Resto er vel de som er sterkest i pvp og elemtal gjør det også ok. Enhance er igjen ikke så bra.

 

Rogues PvE: Er mongolisert av Blizzard og må nå gå muti-spec for å gjøre skade. KJEEEEDELIG.

PvP: Er sterke som de alltid har vært.

 

Priests PvE: Som healers fungerer de ypperlig, som shadow gjør de også bra skade selv om det de herjer mest på LOLtrash med Mind Sear.

PvP: Disc er som det alltid har vært i pvp, moro! Funker bra da. Shadow har prøvd å blitt reddet, men akk.

 

Paladin PvE: Gjør bra skade som retri, tanker og healer som aldri før. Tror det er 0 paladins som klager om dagen.

PvP: Her og er de sterke som både healers og retri. Som sagt, ingen klager.

 

Mage PvE: Gjør god skade når gearet er på plass, selv om det nå er arcane-treet (egentlig pvp?) som spyr ut mest skade.

PvP: Både frost og arcane er gode valg for pvp, de beste holder seg vel fortsatt til frost uten at de har så mye og si. Tror frost har fin overlevelsesevne.

 

Hunter PvE: Har også fått en overhaling og gjør bra skade pve, nå med surv-spec.

PvP: Ligger vel midt på treet her av hva klassebalansering angår.

 

Druid PvE: Kanonbra healers, ok tanks (personlig preferanse til palas og warriors) og gjør bra skade i balance-spec.

PvP: Ingen erfaringer/meninger.

 

Death Knight PvE: Mange sier de er OP, jeg syns de ligger midt på treet dmg-messig. Som tanks liker jeg dem ikke. Mulig jeg bare har vært uheldig.

PvP: Her derimot er de OP som fy.

 

Ellers:

- Proffessions er latterlige, alt er BoE (dvs. alle kan få alt alle kan lage). Proffessions kommer nå med en særegen bonus for det aktuelle yrket.

For folk med alchemy varer pots lengre, blacksmithers kan lage ekstra sockets i gearet sitt osv.

 

- Reputation er ikke lenger noe problem da man bruker tabards i dungeons for å få rep (Yey, 1 ting de klarte å gjøre riktig med WotLK)

 

- Ting er for lett og man trenger maks 2 dager i uka på å gjøre ferdig raidcontent.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å fokusere mest på PVP, har aldri vert noe PVE kid.

Jeg liker klasser med masse å holde styr på, hvordan er det med det angående rogue og shadow priest? Er egentlig veldig keen på shadowpriest siden det er en ganske sjelden class. Er vel den med færrest spillere?

 

Jeg har følgt litt med så jeg vet om Death knights og litt av det andre som er nytt i wotlk. Men hvordan balansen mellom klassene er har jeg ingen peiling på, eller hvordan talent treene ser ut for tiden.

 

Edit: At ting er blitt mer casual passer ypperlig for min del, da jeg aldri har klart noe hardcore opplegg.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Suger virkelig SP i PvP nå? Nå har jeg ikke spilt siden TBC, men talentendringer fra TBC til WotLK virket imponerende bra..

 

Jepp, de fynker, men er en av de svakeste. En skilla rogue/SP kan klare seg op 1800 rating, men ikke stort høyere.

Lenke til kommentar

Hvis du vil være shadowpriests, så ville jeg helt klart valgt rogue. Shadowpriests er ikke all verden om dagen. Men det er vel smak og behag.

 

Rogues:

Bra overlevelsesevne hvis man spiller riktig

Bra burst/generell skade

Bra CC

 

Kan være svak mot flere casters da CoS blir brukt svært fort.

 

Spriests:

Bra skade hvis de får stå å gjøre sitt uavbrutt

Har kun silence. Mind Control tror jeg ikke kan ansees som cc.

Dispersion lar deg slippe unna nuking 1 gang (redusert skade tatt med 90%)

 

Lav overlevelsesevne hvis det blir satt press på. Fade fjerner MIE, men det kan lett komme tilbake. Talent som gir feared tragets en debuff slik at de gjør mindre skade er det eneste de har å rutte med.

Lenke til kommentar
rogues svake mot casters? .... :p ok!

 

ville klart gått for rogue da! ihvertfall om du skal spille pvp... ser ut som om blizzard aldri klarer å nerfe dem ^^

 

ville gått for en spriest om du skal spille PVE... gjør syk dmg på trash

 

Mot flere casters da CoS kan bli brukt tidlig og dermed er man mer sårbar. Men de er fortsatt sterke i PvP slik jeg ser det.

Og at spriests gjør syk skade på trash, hva for et poeng er det??? Trash er jo bare latterlig for øyeblikket så å måle aoe-ferdigheter er bare teit. Nei, mål kun dps på bossfights der man ser om folk klarer å tenke litt + å bruke flere ferdigheter.

Aldri bedøm folk ut ifra trash dps ;)

Lenke til kommentar
Rogues er OP, Hunters er sykt OP tongue.gif mages er OP,DK er så OP at blizzard ikke vet om de ska booste eller nerfe de, warlocks er helt på trynet uten super pvp gear. priest og druids suger =) ( bortsett fra feral droods)

Fra et pvp point of veiw, de eneste overpowered classene er hunters, deathknights, holy paladins. Thats it.

Endret av Be__bad
Lenke til kommentar
Rogues er OP, Hunters er sykt OP tongue.gif mages er OP,DK er så OP at blizzard ikke vet om de ska booste eller nerfe de, warlocks er helt på trynet uten super pvp gear. priest og druids suger =) ( bortsett fra feral droods)

Fra et pvp point of veiw, de eneste overpowered classene er hunters, deathknights, holy paladins. Thats it.

Ret paladins er faen ikke mye balanced.
Lenke til kommentar

Det er kanskje bare jeg som har vært heldig, men dk tanks er bare konge i heroics. Han jeg pleier spille sammen med aoe tanker alt. Vi bruker ikke cc , og fyrer på med aoe dps :) Men det krever kanskje litt skill da.

 

Edit: Hunter er ikke op i pvp. De klarer seg bra i pve , men jeg vil si de sliter litt i pvp.

Endret av frentix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...