Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet dette er et tema som har blitt diskutert før, men jeg har allikevel et "problem" jeg ikke har funnet ut av ennå.

 

Lydbøkene jeg legger over på iPod (god gammel 5G versjon) dukker både opp i lydbok-biblioteket og i musikk-biblioteket. Skal det være slik? Jeg laster inn lydboka i iTunes angir kategori som lydbok. Da flyttes sporene over til lydbok-biblioteket på iTunes. Derfra legger jeg de over til iPod. Jeg har forsøkt med *.m4b uten at det ga noe bedre resultat.

 

VG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du merker alle filene/sporene i en lydbok, og høyreklikker Vis info, deretter velger Valg, så må du sette Medietype:Lydbok, og Ja for Utelat ved miks, husk posisjon, og album uten opphold

RandiA

 

post-92574-1237151887_thumb.jpg

 

 

Takk for svar.

 

Alt du beskriver har jeg allerede gjort, men de vises allikevel under artister i musikk-biblioteket. Dessuten vises kun track-navn under lydbok-menyen iPoden selvom jeg har delt opp i flere album for hver lydbok.

 

Merk: Visningen i iTunes er korrekt

 

VG

Endret av desertpunk
Lenke til kommentar

Jeg lager alltid spillelister først jeg, på hver bok sitt navn. Og da skriver jeg inn all info selv. (Hvis jeg søker opp kan det komme uønsked info jeg ikke vil ha med). Har med både forfatter og oppleser etc. Når boken er rippet inn i Spillelisten, merker jeg alle sporene og gjør den om med de valg bildet (ovenfor) viser. Da først legger den seg pent inn i lydbøker. Når jeg tar den inn på iPod eller iPhone, drar jeg Spillelisten (Bokens navn) inn og jeg får den da både på en spilleliste og i og med jeg har gjort den om til Lydbok, legger den seg under Lydbøker. (Sikkert ikke nødvendig å ha den både på Spilleliste og i Lydbok, men jeg har vent meg til det slik, siden jeg begynte med iPod for 5-6 år siden.)

RandiA

Lenke til kommentar

Det endelige svaret på mitteget spørsmål er nei. Fant dette svaret da jeg lette litt nøye på et annet forum.

 

Is there a way to sort or group the audiobook tracks in the Audiobooks menu on my iPod? Like, say, by author, or by book, instead of listing every single individual book track?

 

The short answer is, unfortunately, no. The Audiobooks menu is listed strictly by track name, which means you can end up with quite a few items listed which look identical, because they are for the same book, with the only difference being a “xx of yy” at the end of the track name.

 

However, you can access your audiobooks via the Genres > Audiobooks menu instead. There you will find your books grouped by author, and under author grouped by book title. It’s a few too many scroll-and-clicks for my taste, but it beats trying to find the seventh track of a book with a long title by counting down the list in Audiobooks because the long title pushes the track numbers off-screen on your iPod mini. Which happens to me quite often…

 

VG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...