Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern (Western digital) harddisk vil ikke installeres til Vista, fryser maskinen.


Anbefalte innlegg

Min Western Digital eksterne harddisk (WDH1CS10000N) har liksom streika helt. Når man kobler den til maskina så kommer det (trygg fjerning av enhet), men den er ikke listet på "harddiskstasjoner". Dessuten kan jeg ofte ikke åpne "datamaskin" fordi det kommer "Min datamaskin svarer ikke". Av og til låser den også hele maskinen til jeg trekker ut usb'en fra usb-porten.

 

Har prøvd å se på diskbehandling, men den surrer bare på "laster inn enhetsinformasjon",den vil liksom ikke videre. Men når æ kobler ut harddisken popper det opp "du må formatere denne enheten, vil du gjøre dette nå"??????? WTF VISTA? KOBLA JO UT USB!!!! Den har fungert fint før ( halvt år siden på stasjonær xp-maskin)

 

Av og til når den ber mæ restarte maskina etter at æ har avinstallert usb-driver, vil den ikke slå seg av, men når jeg kobler usb ut kommer maskina på igjen.

 

Det lyser osv, driver å blinker opp og ned i en sammenhengende takt, om det har noe og si.

 

 

Har mistanke om at harddisken har tatt kvelden, noen geniuser der ute som har gode forslag?

 

Har lest gjennom de andre trådene, og det er mange likheter, men føler at jeg har fått alle probleman på samme gang.

 

(Har prøvd alle usb-portan)men er det samme problemet, vet at den har en funksjon som gjør at den kan slå sæ av automatisk via maskinen. Hvor endrer man på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har mistanke om at harddisken har tatt kvelden, noen geniuser der ute som har gode forslag?

Jeg hadde samme problemet med en Lacie ekstern HD med usb-tilkobling. Prøvde den på flere maskiner og den kunne av og til virke i noen minutter, men så frøs den maskinen(e). Disken i Lacie-kabinettet var en WD 250GB. Lacie har 5 års garanti på harddisker så jeg reklamerte til MPX hvor den var kjøpt. Fikk godkjent retur og porto-lapp tilsendt. Det er viktig å feil-beskrive grundig og ærlig! En uke etterpå hadde jeg en ny 500GB Lacie disk på posten siden 250GB versjonen var utgått. Det er ikke ofte at det gis 5 års garanti, men alle harddisker er forventet å vare lenger enn 2 år, noe som betyr at du har 5 års reklamasjon etter norsk lov. Hvis disken bare slutter å virke av seg selv, uten ytre påvirkninger e.l. så skal du ha ny disk hvis den er nyere enn 5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...