Gå til innhold

Kjøling & støy


spindle

Anbefalte innlegg

Kjøpte pc i høst, Athlon T-Bird 1,4 Ghz. Dette var min først ikke-intel prossesor så jeg fikk litt sjokk over hvor bråkete en vifte kan være (Globalwin anyone?). Har bytta til Taisol CKG760 men fortsatt så bråker det litt for mye. Dessuten er ikke kjøleeffekten den største.

 

Så ser jeg Koolance Fulltower m/ferdig installert vannkjøling på Microplex....nam! Men litt dyrt da...

 

Alternativer er a) å kjøpe vannkjølingskit og bygge inn i mitt nåværende kabinett (Chieftec Fulltower) eller B) byttte vifte på kjøler og psu.

 

Noen som vil anbefale noe? Noen som har/har prøvd Koolance kabinettet? Prioritet en er støy, men vannkjølingen åpner jo for overklokking også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Har bytta til Taisol CKG760 men fortsatt så bråker det litt for mye. Dessuten er ikke kjøleeffekten den største.

 

 

Alternativer er a) å kjøpe vannkjølingskit og bygge inn i mitt nåværende kabinett (Chieftec Fulltower) eller B) byttte vifte på kjøler og psu."

 

Det er mange som med stort hell har satt en Papst 80mm 19db vifte på ved hjelp av en funnel(festeanordnng til kjøreribba) Det er vel den aller billigste løsningen. Se på http://www.microplex.no

 

Der har de det.

Jon

Lenke til kommentar

Spindle

 

Har ei Koolance kasse her ved sden av meg...

Støyer litt men mindre enn min luftavkjølte gjorde

Mode1 ligger på ca.36-38 db her hos meg...ikke helt støyfritt men akk så kaldt og godt :grin:

Papst er ett godt og billig alternativ hvis du vil beholde støyen nede (med luftkjøling)

Satte i 2 extra papst vifter i kassa her også...60mm foran og ei 80mm bak,80mm styres av samme eletronikken som de 3 på toppen.

Dvs den går på mode1 sammen med de andre

Har ikke behøvd å kjøre viftene høyere en mode1....ennå :grin:

Med en XP1600 ligger temp på 26-27 grader idle,30 på max

Men jeg kommer nok aldri ned på 20-25db nei , hehe

På den andre siden....det blir aldri varmt heller :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...