Gå til innhold

Facebook og Copyright Violation


Anbefalte innlegg

Hello

 

Fikk akkurat en epost fra facebook om at de uten forvarsel har fjernet en film jeg selv har laget fra en hemmelig event jeg er en del av pga "Copyright Violation". Alt jeg ikke har laget og/eller filmet selv er soundtracket som er en relativet kjent låt og alle som er med på filmen er klar over det. Ergo regner jeg med at det er musikken de reagerer på. Må riktig nok innrømme at jeg ikke har noen rettigheter på musikken, men jeg tjener ingen penger på det og den ligger som sagt på en hemmelig event med drøye 10 deltagere. Men det må da finnes utallige hjemmelagde filmer på facebook med copyrighted musikk til? Og for facebooks sin del; kunne jeg ikke i teorien ha ordnet meg rettighetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hello

 

Fikk akkurat en epost fra facebook om at de uten forvarsel har fjernet en film jeg selv har laget fra en hemmelig event jeg er en del av pga "Copyright Violation". Alt jeg ikke har laget og/eller filmet selv er soundtracket som er en relativet kjent låt og alle som er med på filmen er klar over det. Ergo regner jeg med at det er musikken de reagerer på. Må riktig nok innrømme at jeg ikke har noen rettigheter på musikken, men jeg tjener ingen penger på det og den ligger som sagt på en hemmelig event med drøye 10 deltagere. Men det må da finnes utallige hjemmelagde filmer på facebook med copyrighted musikk til? Og for facebooks sin del; kunne jeg ikke i teorien ha ordnet meg rettighetene?

 

Vel nå vet ikke jeg hvilken sang\tune det er snakk om her, men jeg vil tro at Facebook er i samme gjørma som det Youtube er i om dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

uhu hvorfor får ikke jeg lovt når andre gjør det....

Vel om du lager en film, f.eks. om slakting av seler med musikken til killing me softly av hvem vet som har den, så har du ikke rettigheter til å bruke den musikken. Å forsvare seg med at andre gjør det gjør det ikke lovlig....

Såg selv her om dagen en scouterfilm med MetallicA sang på og tenkte den forsvinner nok fort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...