Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Datan min klikker/fryser seg når jeg spiller! =S


Anbefalte innlegg

Hey, datan min klikker og noen ganger fryser den seg... det jeg gjør da er å trykke ctrl+alt+delete så funker den igjen, men det kjedelige med det er at det skjer veldig ofte =/

Noen ganger så blir fargene helt rare også klikker/fryser datan seg igjen og da blir det ctrl+alt+delete igjen..

Det skjer ikke når jeg suser på nette eller er i windows, men det skjer vær gang mens jeg spiller wow og cs..

Det skjer også etter jeg har kjørt 3Dmark06 i 10-20 sec..

 

Dett begynte å skje når jeg byttet rambrikker fra 2 x Kingston ValueR. DDR2 PC4200 1024MB CL5 til Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB..

Prøvde å bytte til de gammle rambrikkene idag, men det samme skjer fortsatt =/

Etter det jeg har lest på ASUS sin hjemme side så skal hovedkortet mitt fint greie å kjøre 800Mhz rambrikker og de gammle rambrikkene mine som er 533Mhz fint, men vet ikke hva som kan være grunnen til at dette skjer..

Har oppdatert biosen min til den nyeste versjonen idag, men har fortsatt det samme problemet..

prøvde også å bytte til de gammle rambrikkene etter bios updaten, men det endra ikke no..

Noen som vet hvordan jeg kan fixe dette?

 

Min pc:

 

Hovedkort: Asus M2N SLI-DELUXE, Socket AM2

CPU: AMD Athlon 64 x2 5600+ 2,8Ghz Socket AM2

RAM: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB

Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB DDR3

Strømforsyning: 600 watt

 

Takk, til de som hjelper meg =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som skjermkortet ditt går varmt. Prøv og fjeren støv ifra kjøleribbene. Du kan også prøve og oppdatere drivere til skjermkortet (eventuelt en rollback om du akkurat har opptattert)

 

Skjermkortet ligger på 45-50 Grader mens jeg spiller og har prøvd en del forskjellige skjermkort drivere å, men det har ikke endra no =/ skulle kanskje skrivd inn det på forum posten å, men nå har jeg skrivd det her ihvertfall ;P

 

Men jeg skal se imorra om jeg finner den drivern jeg brukte til skjermkortet før jeg la inn den nyeste..

 

Jeg gir tilbake melding her imorra om det gjorde no endring eller ikke (:

Endret av zappR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...