MrAvionics Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Hei alle sammen!.! Jeg har to datamaskiner og ønsker å dele filer i mellom de med en KRYSSET NETTVERKS KABEL Men når de er koplet sammen så finner de jeg ikke mappene jeg har delt. Vet noen en løsning? Mvh ArneAustenaa
John_^ Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Har du konfigurert ip-adressene på maskinene? Dette må gjøres hvis ingen av pc'ene er satt opp med DHCP-server. Forslag til ip: 10.0.0.1 og 10.0.0.2 (forskjellig på hver maskin) Subnetmask: 255.255.255.0 Hvis du har XP så går du inn i kontrollpanel -> nettverk -> velger egenskaper på den aktive nettverkstilkoblingen -> finner TCP/IP og velger egenskaper -> Huker av for at du skal taste din egne adresse -> taster inn tallene og trykker OK. På Vista er prinsippet det samme men det er bare et par hakk ekstra å trykke seg igjennom etter hva jeg husker. Let så finner du. Husk å sette tilbake til at maskinen skal få tildelt ip-adresse for at det skal fungere imot bredbåndsroutere og andre nettverk. Endret 12. mars 2009 av John_^
MrAvionics Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Skrevet 12. mars 2009 Det vet jeg... Har gjort det for en stund siden men fant fortsatt ikke filene... Vet noen hva man må gjøre da for å dele filer?
lars91 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 hei! Mulig dette ikke er det du leter etter, men kan hende at det kan løse saken. Hvis det har skjedd noe feil når du har prøvd å dele filer kan det hende det kan løse seg hvis du tar veien om C. Det du gjør: Skriver inn datamaskinnavnet i run: \\10.0.0.2\C$ for å komme inn i root mappen på c:\. Hvis du lurer på hvilke mapper som er delt fra din pc kjører du opp cmd og skriver: net share
MrAvionics Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 Hei takk for svar men det hjalp ikke det heller... )=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå