Gå til innhold

Vodaphone til Norge?


Anbefalte innlegg

Sitter og ser United - Inter nå, og ble smått overasket nå jeg plutselig får beskjed om at "sendingen er sponset av Vodaphone". Nå sender vel Viasat fra England, men vil tro at de har minimalt med interesse for å fronte seg selv her til lands?

 

Gjorde litt research og det kan se ut som om Tele2 er en "representant" for Vodaphone her til lands? kommer ihvertfall til Tele2.no om jeg går inn på Vodaphone.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må stave det riktig, det skrives Vodafone. Der kommer man ingen vei hvis man prøver seg på vodafone.no.

 

Vodaphone.no ser imidlertid ut til å være kjøpt av en eller annen spekulant som kanskje tjener penger på å sende kunder direkte til Tele 2s nettbutikk. Hadde Tele 2 registrert domenet selv, ville de nok sendt deg direkte til forsiden av tele2.no.

 

Man kan foresten sjekke eier av domener på Norid.

 

Jeg har også reagert på dette med sponsingen, og synes det er ganske rart. Tviler på at de kommer til å entre markedet i Norge uten å gjøre et større oppkjøp eller bygge eget nett, og Tele 2 blir det nok ikke - da de har sterke eiere i ryggen og er godt kjent varemerke.

 

Ei heller Chess, som sammen med Netcom eies av TeliaSonera, og da ser jeg ikke andre aktuelle aktører som er store nok til å gi mange nok kunder. Med mindre de kjøper hele Network Norway da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...