Gå til innhold

Hvilken av disse CPU kjølerene er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må vite hvilken sokkel du har på hovedkortet dit for å vite hvilken du skal ha.

 

Funker den med Intels i7 prosessorer?

 

Ja, det gjør begge siden det er til socket 1366 som er eneste i7 socket.

 

Edit: Forresten så hadde jeg også tenkt å bestille en slik Noctua, men får følge med i denne tråden når en slags konklusjon før jeg kjøper den selv.

Endret av joggi_619
Lenke til kommentar

Har 2 forskjellige Noctua'er og er veldig fornøyd med begge. Du må ut med hk for å montere bunn feste, ellers er det ganske greit å montere.

 

Den V8 saken ser veldig stor ut, du må vurdere om det er plass rundt cpu socket og minne slotene, kan være den dekker over første minneslot osv.

 

Jeg gikk ned 20c idle på min xeon 3210 (rev b3, som er varm) med å bytte til en Noctua 9cm og støynivået gikk godt ned og.

Lenke til kommentar

Jeg har en Noctua NH-U12P på min Core i7 920, på et P6T Deluxe hovedkort. Monteringen var grei nok (selv for en førstegangsbygger som meg). Spesielt da jeg slapp å ta ut noe hovedkort iom. at jeg bygget ny pc. Du får også med 2 stk. fantastisk gode vifter (meget stillegående) og en av markedets beste kjølepastaer. Idle temp for meg ligger på mellom 34 og 37 grader i et Antec P182 kabinett (romtemp: 22-23 grader) med i7 920 klokket til 3.2 GHz. Prosessoren kjøles raskt ned etter tung load også.

Lenke til kommentar

Begge er nok temmelig like med tanke på montering, men ytelsesmessig er nok noctuaen et hode foran. Hvis du er bekymret for montering og at det er vanskelig burde du få noen andre til å gjøre det, men det er simpelt å sette på sånne. Bare å skru noen skruer stort sett. Kjølepastaen er det "vanskelige" uten at det er noe vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...