Gå til innhold

Hvilken linse har jeg? Canon


Anbefalte innlegg

Satt her og skulle legge ut en annonse på en linse jeg har.

 

Søkte litt på nettet, og fant ut at den ligger på 2000 kroner.

 

 

Linsen jeg fant på nettet var av typen Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

Nå, ettersom jeg har skjønt, finnes det USM versjonen, og en, som ikke er USM enn hva det betyr.

 

Så, hvordan finner jeg ut hvilken jeg har, om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for elendig svar, leste ikke spørsmålet skikkelig :!:

 

Det ser ut til at det er to forskjellige versjoner ja, om ikke 3. En med USM og en med bildestabilisering også (IS). Det står på objektivet om den har USM og/eller IS. Regner med at prisforskjellen er ganske stor på de forskjellige.

Endret av ThuleAudio
Lenke til kommentar

Det finnes bare to versjoner av EF75-300mm f/4-5.6 III. En med USM og en uten. Om det er USM utgaven står det USM på objektivet. Man merker det også på autofokusen som er rask og stillegående.

 

75-300 finnes også i en variant som har IS, men dette er et helt annet objektiv (både optisk og mekanisk selv om brennvidden er den samme)

 

 

http://www.canon.com/camera-museum/camera/...00_4~56iii.html

http://www.canon.com/camera-museum/camera/...~56iii_usm.html

 

(legg merke til ultrasonic teksten på USM utgaven)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Det finnes bare to versjoner av EF75-300mm f/4-5.6 III. En med USM og en uten. Om det er USM utgaven står det USM på objektivet. Man merker det også på autofokusen som er rask og stillegående.

USM-versjonen av dette objektivet er av billig-utgaven (mikro-USM, og ikke ring-USM), og da er ikke autofokusen spesielt rask, og det er tvilsomt om en merker noen forskjell i hastigheten i forhold til standard-utgaven. Motorene i Canons nyere objektiver uten USM pleier heller ikke å bråke så fælt. Så USM i billig-utgaven har egentlig bare vært en markedsføringsgimmick, slik at de kunne ta noen hundrelapper ekstra.

 

Nå ser det heldigvis ut til at Canon har kuttet dette tøyset med mikro-USM på nyere objektiver der det kunne vært aktuelt (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...