Gå til innhold

Innkalt til FgTj 09? Skriv det her.


Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Bare tenkte å lage en tråd hvor alle som blir innkalt for å tjenestegjøre for 09 kunne skrive ned hva dem ble innkalt til.

Inkallingene skal visst allerede ha blitt sendt ut i starten av mars.

 

Jeg venter hvertfall i spenning på at det SKAL havne en innkalling i postkassa :)

 

Mine valg var/er:

-Oppklaring-Jegertjeneste

-Innfanteri- 2 Bataljon

-Sjøforsvaret

 

 

Hvis noen skulle ha vært så heldige å fått en innkalling skriv det gjerne ned her.

Kanskje litt tidlig å lage denne tråden? jaja verdt et forsøk.

 

Hvis mods mener denne tråden er unyttig er det bare å fjerne den.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innkallingen kommer rundt 2 mnd. før innrykk, så for de fleste er det en liten stund til enda. Varsel om planlagt innkalling dog, kommer rundt disse tider etter at hovedfordelingen i slutten av februar fant sted :)

 

Venter i spenning selv.

 

Mine ønsker:

- Infanteri (2. Bataljon)

- GSV

- Artilleribataljonen

 

Håper på en av de to første. Hvis ikke blir det et par telefoner til VPV :)

Lenke til kommentar
Jeg har fått planlagt innkalling, og de krever meg da inn med tvang sommeren 2009 :)

 

...men det kommer ikke til å skje. Jeg skal ikke møte opp selv om jeg ikke får utsettelse.

 

Velg siviltjeneste da, smartn.

Siviltjeneste er også tvang, går heller i fengsel.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Siviltjeneste er også tvang, går heller i fengsel.

 

Du har ikke lyst til å gå i fengsel mer enn siviltjeneste?! Ganske useriøst spør du meg. Går ikke særlig bra på CV'en din heller.

Jeg har ikke "lyst" til å gå i fengsel, men hva er valget? Slave for staten et år? Nei... da går jeg heller i fengsel med æren i behold.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke "lyst" til å gå i fengsel, men hva er valget? Slave for staten et år? Nei... da går jeg heller i fengsel med æren i behold.

 

Det hjelper deg jo veldig dårlig ut med tanke på fremtiden. Når du skal søke på jobb og lignende. Arbeidsgiver er ikke veldig keen på ansette en som blodnektet både mil - og siviltjeneste.

 

Forresten, det finnes jo ingen ære i det hele tatt hos deg nå. Så det du drar med deg i fengsel er kun deg selv samtidig som du drar fremtiden din ned!

Lenke til kommentar

Vel... jeg forbinder ære med å forsvare frihet. Slavearbeidet er noe jeg er veldig i mot, dessutten er det hele ekstremt kjønnsdiskriminerende. Det er selvsalgt de som ikke mener det samme, men saken er den at verneplikt er galt, og må avskaffes. Det eneste jeg personlig kan gjøre for å ta del i kampen er og total nekte. Dessutten vil rullebladet bli slettet etter noen få år, så jeg ser ikke på "framtiden" som ødelagt da jeg faktisk planlegger å bruke de årene på å studere.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...