Gå til innhold

[Løst]Stasjonær pc til 6000 - 7000 kr


Anbefalte innlegg

Skal bygge pc for en kamerat, men trenger litt hjelp. Jeg aner ikke hvilke deler jeg skal velge for han. Pcen skal stort sett brukes til nett, og det er veldig lite gaming. Kravene er at pcen er rask og har et veldig lavt støynivå, ett annet krav er også at kabinettet skal være bling-bling. Mus, tastatur og skjerm skal ikke kjøpes, har allerede dette.

 

Har ikke fått noe endelig pris eller helt hva den skal brukes til, men det er ca som det jeg sa over. Har ei fått noe helt eksakt pris, men vil tro fra 6000 - 7000 kr er passe, men vil tro at prisen kan strekke seg opp til 8500 kr om det er helt nødvendig.

 

Takk for hejlpen

Endret av Quandalon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1x > Kavinett

1x > Kabelstrømper

1x > Kabelsamler

2x > Kald Katode

1x > Inverter

1x > Hovedkort

1x > Skjermkort *

1x > Harddisk

3x > Kabinettvifter **

2x > Viftefeste

1x > Ram

1x > CPU kjøler

1x > Vifte til CPU kjøler

1x > Prosessor

1x > DVD-Brenner

2x > S-ATA II datakabel

1x > Strømforsyning

 

* Ikke nødvendig om maskin kun skal brukes til film, kontor og nettsurfing.

Det integrerte skjermkortet er da mye mer enn bra nok til det formålet.

 

** Ikke nødvendig, det følger allerede med 3 stykk vifter.

Dog Mist viftene kan tenkes å være hakket mer støysvak enn de medfølgende kabinettviftene.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Etter å ha hørt litt med han, var ikke helt fan av gjennomsiktig kabinett, selv om jeg tror det hadde vært midt i blinken for han om jeg hadde klart å sette kablene ryddig. Så kan vise litt av det vi har sett på.

 

Kabinett: Thermaltake Soprano DX Sort, Alu. front,

 

Han synes dette kabinettet så bra ut, har ingen erfaringer med det tidligere, eller kjenner noen som har det, men regner med at det er bra nok.

 

Strømforsyning: MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3

 

eller

 

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

 

Kjørere bare den strømforsyningen du satt opp tror jeg, på grunn av at det var en kommentar at det var litt liten plass til PSU, og da passer den du satt opp med avtakbare kabler utmerket.

 

 

Ellers så skal han ha med en dvd-leser og en dvd-brenner, eller to dvd-brennere. slik at det går mye fortere å ta en sikkerhetskopi av cder og dvder.

 

Det hovedkortet du har satt opp er jeg ikke sikker på, har ikke hørt noe om det før. Prosessoren er vel grei nok, men vurderer en quad-core prosessor isteden, har selv det, og er meget fornøyd med den, selv om "den begynner å dra på åra". CPU-vifte er et absolutt must, den som følger med pleier å fungere dårlig og bråker ekstremt mye. Bruker selv en Zalman vifte, den er MEGET stillegående og kjøler veldig bra. Vurderer også å bytte ut viftene hvis det allerede er noen i den, jo mindre den bråket, dets bedre.

 

RAMen du har satt opp ser bra ut, tror jeg kjører på med de, grei pris på de, selv om jeg mener at jeg har sett billigere. Men de er sikkert veldig bra.

 

Han ville ha ekstra lys i pcen, litt glad i disco-lys, så får bare sette inn ett ekstra. Kablersamlerne tror jeg at jeg tar med, det samme med kabelstrømpene.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt en rekke folk som er missfornøyd med Thermaltake Soprano DX.

Jeg har ikke selv hatt dette kabinettet, så jeg kan ikke gi personlig erfaring. Dog etter noen tilbakemeldinger, ville ikke jeg tatt sjansen på dette kabinettet.

 

Her er et annet alternativ, bare for å komme med valgmuligheter.

> Lian Li & MIST "Better Together" bundle

{Lian Li PC8BSCANDV3 + MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3}

> Lian Li Window Kit

> Strips

> Sunbeam Kald Katode

> Sunbeam Kald Katode Basic Kit

> Asus M3A78-T

> AMD Phenom II X4 920

> Samsung Spinpoint F1 750GB

> OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400

> Zalman CNPS9900 LED CPU-kjøler

> Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7203S

 

PS: Er litt usikker på om dette er rett windows kit. En eventuell rask telefon eller e-post til NetShop vil gi deg riktig kitt til kabinettet.

 

PSS: Når det gjelder Hovedkortet, så skal det være et meget bra hovedkort.

Her har du noen tester:

http://www.legitreviews.com/article/758/9/

http://www.techwarelabs.com/reviews/mother...T/index_9.shtml

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...374&page=12

http://www.silentpcreview.com/article877-page8.html

...Og til slutt info fra produsent:

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=12334

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&amp...amp;modelmenu=1

Lenke til kommentar

Altså, både AMD og Intel leverer! Alt er nok basert på personlige erfaringer og om man støtter det noen kaller "the underdog", som i dette tilfelle er AMD, ettersom Intel har større markedsandel i prosessor markedet.

 

Jeg er nok mest glad i Intel på CPU fronten siden jeg har bedre erfaringer med dem enn AMD. På skjermkort ruler AMD/ATI.

 

Når det gjelder om Q6600 er lagervare så er den på lager på komplett, som er rett borti gata fra Netshop...

Lenke til kommentar
Når det gjelder om Q6600 er lagervare så er den på lager på komplett, som er rett borti gata fra Netshop...

 

Den ligger ikke i prisguiden eller på hjemmesidene til komplett.

Q6600 er en utgått CPU basert på "gammel" 65nm teknologi, og en utgått sokkel.

AMDs CPUer er bakoverkompatible, så denne pcen gir mye bedre oppgraderingsmuligheter.

Lenke til kommentar

Utgått vil jeg neppe si, men den begynner å bli av de eldre ja. Den kan overklokkes til rundt 3ghz og når man bare driver å ser video og hører på musikk så trenger man nødig mer. Da kunne han også greid seg med en dual for en billigere penge.

Jeg sier ikke at AMD er et dårlig valg, nei nei. Jeg sier bare et basert på mine erfaringer liker jeg Intel bedre.

Skulle gjerne hatt penger til å teste en AMD cpu da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...