Gå til innhold

Om gps, wifi, satelitt osv og priser?


Anbefalte innlegg

Først, om dette innlegget har havnet feil, så beklager jeg... Men håper noen evnt kan flytte det til rett plass.

 

Jeg har akkurat kjøpt meg C905 fra ericsson, og egentlig innser jeg at jeg kan veldig lite om "nymotens" programmer og tilgjengelige fancy saker :p

Så jeg skal prøve å huske det jeg lurer på her. Det meste er ang kostnader osv.

 

Til opplysning, jeg har Djuice Nonstop ab.

 

 

Må jeg betale for å bruke GPS'n på tlf?

 

Hva med Wi-Fi? Der kobler jeg meg vel bare opp på et eksisterende nett, og betaler ingenting, eller?

 

Det finnes en mulighet for å markere på bildene man tar, HVOR disse er tatt, og at dette kommer opp på et kart... Koster det meg noe å bruke denne tjenesten? Både i det sekundet bildet blir tatt, OG om jeg senere vil se på kartet hvor bildet er tatt? Mener å huske det er google maps som blir brukt til dette.. Eller?

 

Og hva med den Wayfinder'n som finnes på tlf? mener å huske jeg leste noe om at det er gratis i 3 mnd (?), hva koster det evnt etterpå?

 

Hva med 3g? Kan noen med enkle ord forklare meg hva det egentlig går utpå?

 

Er det andre ting på denne telefonen som det kommer en tileggskostnad ved å bruke?

 

 

*føle seg veldig veldig blÅnd nå* :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

GPS er i utgangspunktet gratis, med mindre du har aktivert A-GPS, denne fungerer ved at han bruker mobilnettet til å finne ut sånn ca posisjonen din, slik at GPSen bruker mindre tid på å finne den eksakte posisjonen din.

 

WiFi er selfølgelig gratis å bruke og har ingenting med mobilnettet å gjøre.

 

Jeg er ikke kjent med nyere SE telefoner, men har en Nokia 5800 som også har mulighet for å geotagge bilder. Det blir som med GPS, gratis om du ikke har aktivert A-GPS. Visning av bilder i Google Maps vil jeg annta at koster penger om du ikke er tilkoblet med WiFi.

 

Wayfinder har jeg ingen erfaring med, men vil tro at den laster ned kart etter hvert som det trengs, dette vil da koste penger om du ikke har WiFi tilgjengelig.

 

3G er en teknologi for overføring av data. Vanligste eksempelet er internett på mobilen og videosamtaler. Vanlig 3G har en makshastighet på ca 3,6 Mbps og Turbo-3G har maks ca 7,2 Mbps. Blir som en gjennomsnittlig bredbåndslinje. 3G koster sannsynligvis penger om du ikke har en avtale om databruk på abonnementet ditt.

Lenke til kommentar

Har selv fått testet gps-funksjonen på min SE W995, og er godt fornøyd. Finner ikke w995 på listen på wayfinder.com, men en får vel tre månedere gratis bruk?

 

Og når en da laster ned kartene, vil de lagres på telefonen, eller lastes de ned hver gang? Blir jo dyrt om en skal betale hver gang en kjører den samme strekningen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...