Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kompis ble sammen med min eks!


Anbefalte innlegg

Tankegangen min på dette virker veldig annerledes enn alle andre her på dette spørsmålet. Hvorfor ikke unne en kompis å ha dame, fordet om du har vært der før. Det er en grunn til at duselv ikke har henne lengre, kanskje hun passer bedre med kompisen din? Det er faktisk jentas valg å gå fra deg og til kompisen, ikke hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tankegangen min på dette virker veldig annerledes enn alle andre her på dette spørsmålet. Hvorfor ikke unne en kompis å ha dame, fordet om du har vært der før. Det er en grunn til at duselv ikke har henne lengre, kanskje hun passer bedre med kompisen din? Det er faktisk jentas valg å gå fra deg og til kompisen, ikke hans

 

 

Fordi de følelsene som trådstarter føler kommer fram. Bli skikkelig forelsket i en dame du og la hu slå opp med deg mens du fortsatt er forelsket i hu og la hu bli sammen me bestekompisen din. Hvordan tror du du hadde følt deg ? Hvis han er din kompis vil han tenke på dine følelser foran dama sine.

Endret av sull
Lenke til kommentar

Vet du.. Jeg hadde ikke brydd meg et sekund om ei venninne eller bekjent tok en eks.

Jeg er ferdig med han, og han er ute av mitt liv. Jeg har gått videre, og har et nytt mannfolk. Jeg hadde nok fortsatt kunne vært venninne med henne, men tror ikke jeg hadde intvitert de to som et par på middag med det første. Mest pga eksen, da jeg ikke føler for å ha noe som helst "forhold" til han.

 

Men slik du beskriver det, er jo det veldig råttent.

Du stjeler ikke dama(eksen) fra en kompis som akkurat har blitt singel, uansett årsak. DET er bare dårlig venn. Jeg hadde ei venninne som la seg etter alle jeg likte. Det var veldig irriterende, og hun fikk høre det da hun lå med en jeg likte, like etter at det ble "slutt" mellom oss(vi flørta).

 

Men på en annen side så var dere ikke sammen såå lenge. Hadde dere vært sammen flere år derimot, og denne kompisen kom ridende på en hvit hest og stjal henne fra deg, da hadde det stilt seg anneledes. Dere var sammen en knapp måned, og rakk såvidt å bli kjent.

Vær glad for at du ikke kastet bort mer tid på henne, og prøv å tenk framover :)

 

Hvor nære kompiser dere er/var, vet ikke jeg. Men det er forskjell på en bestekompis og en du drar på fylla sammen med. -synes jeg.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Dette kommer litt ann på du. Kan vise til et liknende eksempel som skjedde med meg og kompisen min. Både jeg og bestekompisen min likte den samma jenta på en sport vi dreiv med begge to. Jeg var litt høyere nivå enn kompisen min og jenta så jeg trente ikke samtidig som de. Etterhvert blir kompisen min sammen med jenta og jeg tenker ikke noe særlig over det. Om han også liker henne får han jo selvfølgelig gjøre det, jeg har jo ikke fortalt han noe om det, ei jenta.

 

Jeg bryter nesten helt kontakt med jenta og snakker sjeldent med hu, mest fordi jeg sleit skikkelig med å snakke med hun siden jeg var så utrolig forelsket i henne. Men jeg klarte å takle følelsene mine med tanke på at bestekompisen min var sammen med hu. Etter ca 3. uker eller noe sånt slår hun opp, og jeg spør kompisen min hva som var grunnen til at hu slo opp og det var fordi det var en feiltakelse å bli sammen med han og at hun likte noen andre.

Jeg snakket mye med han og hadde stor sympati for han men var fremdeles like forelsket som jeg var før noe hadde skjedd med noen av oss. Om ikke mer. Etterhvert merker jeg at hu tar kontakt med meg og jeg skjønner fort at hu er into meg, at det var MEG hun slo opp med bestekompisen min for å bli sammen med. Jeg føler meg i et sykt dilemma å snakker mye med kompisen min om akkurat det og om jeg ikke svikter han om jeg skulle blitt sammen med hu.

 

Han tok det som en mann og sa det gikk fint for hans del, og etterhvert ble vi sammen. Hun var rar fant jeg ut etterhvert og forholder rakk såvidt å sprekke jomfrudommen min så var det over etter et par måneder. Skjedde sykt mye dilemmaer i forholdet.

Da var vi alle tre bare 14-15 år så når jeg ser på tilbake på det den dag i dag var det ganske childish hele greia. Menmen.

 

Så mitt view er hvertfall sånn at om begge er forelsket og ikke snakker med hverandre om det er det greit at den andre blir sammen med hu etterpå, sålenge han som var sammen hu først syns det er greit. Høres nesten ut som et swingers party, men dere skjønner tegninga. Bro's before hoe's folkens, alltid!

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Vet du.. Jeg hadde ikke brydd meg et sekund om ei venninne eller bekjent tok en eks.

Jeg er ferdig med han, og han er ute av mitt liv.

 

Det her er en typisk mannfolk-greie og egoets eierskapsforhold til sine "bytter". No offence alle dere som er så tøffe og sier "bros before hoes", men dere fremstår egentlig bare som dumme. Spesielt når vi snakker EKS'er.

 

Seriøst, det blir som de latterlige typene på byen som slår ned andre folk fordi de danset med "dama hans". Når det i virkeligheten var dama hans som dansa med en fyr, som garantert ikke ante at hun hadde type da hun tok initiativ.

 

Dette er mannfolks neandertalske eierskapsholdning. MIN dame. I own. I decide. If I can't have it, I throw it in the trash. Then no one shall have it.

 

Nuvel, folk må få gjøre som de vil selvsagt, men ikke bland dere inn i andres liv. Ingen som blander seg inn i ditt liv om de blir sammen med eksen din. Selv om det er din kompis. Hun er eksen din, got that? Og om dere fortsatt er venner, unner du ikke dine venner å ta sine egne valg omkring sine egne liv? Eller er du så smålig at du skal la deg styre av et såret ego?

 

Når det gjelder trådstarters spørsmål, who cares? Åpenbart at dama ikke var noe å samle på og at dere "ble sammen" lenge før dere engang kjente hverandre, så kanskje snakker vi ikke om et tap i det hele tatt?

 

Og so om det er kompisen din? Enten tilgir du han, eller så gjør du det ikke. Så enkelt er det dessverre.

Lenke til kommentar
Tankegangen min på dette virker veldig annerledes enn alle andre her på dette spørsmålet. Hvorfor ikke unne en kompis å ha dame, fordet om du har vært der før. Det er en grunn til at duselv ikke har henne lengre, kanskje hun passer bedre med kompisen din? Det er faktisk jentas valg å gå fra deg og til kompisen, ikke hans
Fordi de følelsene som trådstarter føler kommer fram. Bli skikkelig forelsket i en dame du og la hu slå opp med deg mens du fortsatt er forelsket i hu og la hu bli sammen me bestekompisen din. Hvordan tror du du hadde følt deg ? Hvis han er din kompis vil han tenke på dine følelser foran dama sine.

Hvordan jeg hadde følt meg? Jeg måtte sett i megselv og lett etter hva jeg hadde gjort galt siden hun ikke ville være sammen med meg lengre, det er faktisk ens eget ansvar å sørge for at forholdet er så bra at kjæresten vil være med videre. Det må være utrolig slitsomt å gå rundt og være bitter og skylde på alle andre fordi dama blir lei av deg

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke at dama slår opp med deg som er poenget. Det er at bestevennen din blir sammen med hu rett etterpå selv om han vet du er forelsket i hu etter dere har slått opp. Ser du forkskjellen? Det er jo ikke noe særlig gøy å se bestevennen din gå og rote med dama du er forelsket i?

 

Men la meg spørre deg, hva hadde du gjort i samme situasjon? Dama slår opp med deg, du er fortsatt stormforelsket og bestevennen du er med hver dag blir sammen me dama du er forelsket i ? Ville du invitert dem til å henge sammen med deg?

Lenke til kommentar
Men la meg spørre deg, hva hadde du gjort i samme situasjon? Dama slår opp med deg, du er fortsatt stormforelsket og bestevennen du er med hver dag blir sammen me dama du er forelsket i ? Ville du invitert dem til å henge sammen med deg?

Tja, først hadde jeg reist ut for å sarge, flørta og laya andre jenter for å overvinne sorgen :p

 

Tror jeg hadde klart å vært venner med dem etterpå, ville aldri avstått fra mitt sosiale nettverk bare fordi dem er sammen, da har man tapt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...