Gå til innhold

Resette router i kollektiv?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp flyttet inn til et kollektiv med masse ukjente folk. Jeg tror det er et ganske bra nett her, men jeg får ikke til å logge inn på routeren, så alt er ikke så raskt som jeg gjerne skulle hatt det. Etter å ha rota litt rundt i huset fant jeg routeren. Det er en Linksys G-wireless WRT54GL. Jeg er veldig frista til å resette routeren, siden da er det vel sånn at passordet blir satt til standard igjen, dvs. brukernavn: admin passord: admin eller noe lignende. Dette stemmer, ikke sant? Men jeg vet ikke om jeg gidder å fortelle andre i huset at jeg gjør dette? Kan det skje noe dritt med nettet, sånn at de andre plutselig ikke klarer å koble seg opp eller noe sånn? Er det eventueltt noen andre triks jeg kan gjøre for å åpne noen porter? Husk da at jeg ikke har brukernavn og passord til routeren.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deafault navn? er det det som kommer opp når jeg prøver å koble opp til routeren? og er det en mulighet for at hvis jeg resetter routern mens noen er på nettet at det føkker seg for dem og de ikke klarer å koble opp igjen? ganske sikker på at default passord bruker navn er admin/admin. men ikke helt safe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...