Gå til innhold

ATI problem mot skjerm?


Anbefalte innlegg

I stua så har jeg en HTPC, denne har ett ATI skjermkort av typen HD4650. Denne er koplet til TVen med HDMI kabel via en DVI til HDMI adapter.

 

Hvis jeg starter PCen når TVen ikke står til riktig HDMI inngang, så får jeg ikke noe bilde før jeg starter PCen på nytt. Lyd osv er det.

 

Jeg hadde akuratt samme løsningen før med ett Nvidia 7900GTX kort, og da fungerte alt perfekt.

 

Jeg har ett HD4870x2 i kontor PCen, og den kan godt startes uten at skjermen er på. Denne er koplet med DVI kabel.

 

Er dette ett problem som kan løses?

 

 

Det eneste jeg kan kanskje tro er feil er at jeg ikke bruker DVI-HDMI overgangen som fulgte med, men ett jeg kjøpe hos HIFI Klubben til Nvidia kortet. Denne skulle jo fungere på alt annet enn lyden, som jeg ikke kjører over HDMI, siden den går til en forsterker i stedet fra lydkortet.

 

 

Noen tror de vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I stua så har jeg en HTPC, denne har ett ATI skjermkort av typen HD4650. Denne er koplet til TVen med HDMI kabel via en DVI til HDMI adapter.

 

Hvis jeg starter PCen når TVen ikke står til riktig HDMI inngang, så får jeg ikke noe bilde før jeg starter PCen på nytt. Lyd osv er det.

 

Jeg hadde akuratt samme løsningen før med ett Nvidia 7900GTX kort, og da fungerte alt perfekt.

 

Jeg har ett HD4870x2 i kontor PCen, og den kan godt startes uten at skjermen er på. Denne er koplet med DVI kabel.

 

Er dette ett problem som kan løses?

 

 

Det eneste jeg kan kanskje tro er feil er at jeg ikke bruker DVI-HDMI overgangen som fulgte med, men ett jeg kjøpe hos HIFI Klubben til Nvidia kortet. Denne skulle jo fungere på alt annet enn lyden, som jeg ikke kjører over HDMI, siden den går til en forsterker i stedet fra lydkortet.

 

 

Noen tror de vet hva som kan være feil?

 

 

_______________________________________________________________

 

Løsningen kan vere at det er en feil ved inngangen til tv`n, Dette er prolemet som enkelt kan sjekkes ved at neste gang dette skjer så tar du ut og setter i ledningen når tv`n står på rett kanal.

Prøv å lirke litt på kabelen neste gang, en liten forandring på på hvordan kabelen sitter og hvor godt den sitter kan utgjøre om du får bilde eller ikke.

 

 

Håper du finner ut av det.

 

Du bør også dobbeltsjekke opsettet tilfelle du har endrett noe fra sist.

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...