ettsomikkeeribruk Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Heisann Dama klarte selvfølgelig å søle vann over laptopen min !Jeg slo av pcen med en gang og la den på badegulvet over natten. Nå når jeg booter den virker alt som det skal utenom skjermen. Den er nesten helt mørk , eller ser skjermbildet svakt om man setter ett lys på skjermen. Kjører skjermbildet via HDMI kabel til Tven nå og bildet er fint der. Noen som har noen ide om hva spesifikt som har røket ? Hele skjermen ? Kan det være at vi også har komt borti noen knapper som har gjort bildet slik (heller tvilsomt men lov å håpe ) ? Isåfall er det lønnsomt å fikse en slik skjermskade eller best å kjøpe en ny pc ? Jeg kjøpte laptopen min i sommer og er egentlig storfornøyd med den ennda..
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det høres ut som baklyset i skjermen er ødelagt. Nå vet jeg ikke det er på din modell etc., men du må nok bytte hele skjermen. En natt på badegulvet er muligens litt lite, men er nok lite håp for skjermen uansett. Hvis du får kjøpt en ny skjerm kan vel koste et par tusen. Har du skrudd litt på en pc får så er det mulig å bytte den selv.
Destro Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det høres ut som baklyset i skjermen er ødelagt. Nå vet jeg ikke det er på din modell etc., men du må nok bytte hele skjermen. En natt på badegulvet er muligens litt lite, men er nok lite håp for skjermen uansett. Hvis du får kjøpt en ny skjerm kan vel koste et par tusen. Har du skrudd litt på en pc får så er det mulig å bytte den selv. det er som han sier mest sansynlig inverteren på lcd skjermen siden du får bilde på ex.monitor. du kan jo eventuelt ta det på garantien så lenge de ikke finner ut at det er sølt van på den. det er en feil som går igjen på noen lcd skjermer. men vis de finner det ut så får du en regning på en time/halv time det vil si 500-1000kr.
ettsomikkeeribruk Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Skrevet 9. mars 2009 Det høres ut som baklyset i skjermen er ødelagt. Nå vet jeg ikke det er på din modell etc., men du må nok bytte hele skjermen. En natt på badegulvet er muligens litt lite, men er nok lite håp for skjermen uansett. Hvis du får kjøpt en ny skjerm kan vel koste et par tusen. Har du skrudd litt på en pc får så er det mulig å bytte den selv. det er som han sier mest sansynlig inverteren på lcd skjermen siden du får bilde på ex.monitor. du kan jo eventuelt ta det på garantien så lenge de ikke finner ut at det er sølt van på den. det er en feil som går igjen på noen lcd skjermer. men vis de finner det ut så får du en regning på en time/halv time det vil si 500-1000kr. Okey ! Takk for svarene ! Jeg ser liksom skjermbildet på laptop skjermen også , men det er veldig svakt ! Spørs om man skal gamble på å prøve garantien eller ikke da.. =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå