Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCer slår seg av, men bare mine, ikke kompisene's


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd følgende oppsett:

 

Gigabyte 790Xds4 eller noe sånt

AMD Phenom X3 2,3GHz

8GB RAM

Radeon X1800XL

bZerk 500W

 

Gigabyte 790Xds4 eller noe sånt

AMD Phenom X3 2,3GHz

8GB RAM

Radeon HD 4870

bZerk 500W

 

Gigabyte 790Xds4 eller noe sånt

AMD Phenom X3 2,3GHz

8GB RAM

Radeon HD 4870

Thermaltake 850W modulær

 

MSI 570-chipsett av noe slag, AM2

AMD Athlon64 X2 4200+

8GB RAM

Radeon 4870

Thermaltake 850W modulær

 

Alle disse PCene slår seg av. Har tidligere testet med anna RAM, med samme utfall.

 

Da er det INGEN fellesnevnere i bildet. Vi har LAN for øyeblikket, og 5 pcer, bare mine oppsett slår seg av. Sistnevnte installerte jeg Win7, alt virka fint, og bang, så slo den seg av, uten grunn. Men kunne ikke teste med anna RAM, da den ikke ville boote med DDR2-8500 RAM i...

 

Målte 233V på fella mi. Dette er jo innenfor 220-240V iallefall.

 

Noen synspunkter, er åpen for ALT her, for dette er mystiskt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje kameratene du LANer med bare kødder litt med deg og gjør no tull med strømmen din eller no? No annen fornuftig forklaring finnner jeg ikke.

(Ikke et helt teknisk svar, men ettersom du er åpen for ALT, så poster jeg det likevel)

Lenke til kommentar

jeg har mer kontroll på de andres pcer enn de noen gang har på min ;) og ingen kan passordet. og jeg har LANet. og har kjørt HKet utenfor kabinettet, og det siste oppsettet i et anna kabinett. eneste fellesnevner er strømkabel, for en kompis er på samme felle og da samme kontakt.

Lenke til kommentar

Okei, har testa med ett sett RAM til nå, på det AM2 hket

 

Nå har jeg altså testa:

 

2 HK

2 CPU

2 sett RAM

2 gfx-kort

2 PSUer

2 strømkabler

2 kabinett

2 kurser, en på loftet der jeg er og en fra stua i andre etasje

 

PCen slår seg FORTSATT av!

 

Dette er vel ganske teoretisk sett fitte (unnskyld!) umulig? Det er INGEN fellesnevnere her, bortsett fra mus og tastatur vel og merke, men det tviler jeg sterkt på at det er

Lenke til kommentar

Testet med en kompis sin 530W Hiper nå i 1 1/2 time, enda ingen tegn til feil...

 

Er det en sjanse for at rett og slett strømforsyningene mine har blitt skada på lang sikt av strømmen i huset? Kan nevnes at vi bytter lyspærer en gang i måneden i deler av huset, at en 400W jeg hadde laga blårøyk og gnister og tok kveld for to år siden. Og at jeg fikk strøm i meg fra en Hiper 580W Type-R

Lenke til kommentar

Kan være strømmen ja , hadde samme problemet i flere år med lyspærer som gikk og ett par PSU som brant , og hvitevarer med kort levetid etc.. Da elverket satte opp nytt gateskap utenfor huset for 7 år siden , var problemet borte.

 

Testet med en kompis sin 530W Hiper nå i 1 1/2 time, enda ingen tegn til feil...

 

Er det en sjanse for at rett og slett strømforsyningene mine har blitt skada på lang sikt av strømmen i huset? Kan nevnes at vi bytter lyspærer en gang i måneden i deler av huset, at en 400W jeg hadde laga blårøyk og gnister og tok kveld for to år siden. Og at jeg fikk strøm i meg fra en Hiper 580W Type-R

Lenke til kommentar

Da må han vel heller ha en skilletrafo , har hatt en diger jernklump på 40 kilo som hadde 220v ut uansett om det kom 170 -250 inn , men var ikke noe jeg vil anbefale da den bråket/brummet og koster mange tusen kroner.

 

Hei,

 

Først til feilen med selve pcen. Har du sjekket logg? Har du Vista gå til controlpanel-administrative tools - Reliability and Performance Monitor

Velg monitoring tools og reliability monitor

Sjekk der om du finner noe interessant.

 

Hvis strømmen er problemmet anbefaler jeg at du kjøper deg en UPS, eks:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66083

Lenke til kommentar
UPS jevner vel ikke ut strømmen inn til strømforsyninga da? Det som da skjer er vel heller at UPSen går til f istedet for PSUen

Sjekk specs til en line interactive UPS, en del modeller har bl.a. en autotransformator del som beskytter bedre mot spenningsvariasjoner. For å være helt sikker kan du gå for en online UPS - men disse er dyre. Standby UPS er ikkje til stor hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...